en bild

Digital rekrytering med SmartMatch

Placera Personals rekryteringsverktyg SmartMatch är ett resultat av den digitala rekryteringsvärlden och en omtyckt lösning bland företag när det kommer till digital rekrytering.

Både bemannings- och rekryteringsfirmor använder sig idag av olika digitala verktyg för att matcha och bygga sin medarbetarbas. Direktrekryteringar via sociala medier som exempelvis LinkedIn liksom videointervjuer och video-cv tar allt större plats i rekryteringsvärlden och är steg i att förenkla, förbättra och snabba upp processen. Rekryteringsverktyget SmartMatch är ett resultat av detta och en omtyckt lösning bland företag när det kommer till digital rekrytering.

Framtidens rekrytering är digital

För en arbetsgivare som är på jakt efter nya medarbetare rekommenderar vi att använda SmartMatch, ett egenutvecklat verktyg av Placera Personal för digital rekrytering, som medverkar till en lyckad matchning. Det digitala verktyget underlättar inte bara hela sökprocessen, utan snabbar också på tillsättandet av ny personal. Utifrån arbetsgivarens önskemål görs sökning i databasen och förslag på resurser med önskad kompetens presenteras. Ibland så snabbt som inom ett dygn från det att sökningen påbörjats.

SmartMatch gör rekryteringen vassare

Vikten av rätt personal på rätt plats är fundamentet för att en verksamhet ska kunna utvecklas och växa på ett bra sätt. Genom användningen av SmartMatch finner du som arbetsgivare vass kompetens på nolltid. Systemet matchar efterfrågan med bästa tänkbara resultat från databasen och en ny medarbetare kan vara på plats inom kort. För den som önskar förenkla sin rekryteringsprocess kan detta verktyg spara både tid och pengar.

Intresserad av att veta mer?

.