
Kontakta oss
Här hittar du kontaktuppgifter till oss som jobbar på Placera Personal.
Vi som jobbar här

Lovisa Torbacke
Teamledare / Rekryterare
Lovisa Torbacke
Lovisa är utbildad personalvetare med examen från Örebro universitet med flera års erfarenhet av konsultbemanning och kvalificerat rekryteringsarbete. I Lovisa får du en målinriktad samarbetspartner som med träffsäkerhet tillsätter tjänster inom ekonomi, marknad och administration. Lovisa har också många lyckade chefsrekryteringar i ryggen. Certifierad i testverktygen från Talent Q.

Charlotte Ekenstam
Rekryterare
Charlotte Ekenstam
Charlotte är specialiserad på att rekrytera inom ekonomi. Hon är civilekonom i grunden och har flera års erfarenhet som ekonomiassistent och redovisningsekonom. Charlotte har också en utbildning i löneadministration. Som rekryterare är Charlotte lyhörd, kvalitetsmedveten och målinriktad!

Amanda Wiberg
Researcher
Amanda Wiberg
Amanda jobbar proaktivt med vår kandidatbas och skapar flera kontakter med intressanta kandidater varje dag. Som researcher är Amanda en nyckelperson i Placera Personals talangdrivna arbete. Sedan tidigare har Amanda erfarenhet av försäljning B2C och B2B. Är du öppen för nya möjligheter? Ta steget och ladda upp ditt CV i våra databas och kontakta Amanda!

Alexandra Ärlestål
Teamledare / Rekryterare
Alexandra Ärlestål
Alexandra har en arbetsglädje och energi som smittar av sig! Hon är examinerad personalvetare vid Linnéuniversitetet och har tidigare arbetslivserfarenhet inom försäljning och administration. Som rekryterare och konsultchef tar Alexandra sig an uppdrag med drivkraft och träffsäkerhet.

Elisabet Holmene
VD
Elisabet Holmene
Elisabet har en bred utbildningsbakgrund inom HR, ekonomi och kommunikation och en lång erfarenhet av kundnära arbete i tjänstesektorn. Tack vare sina ledaregenskaper och förmåga att få saker att hända, fick hon våren 2018 frågan av Placera Personals styrelse att anta VD-rollen och leda den utvecklingsresa som företaget just nu genomför. Placeras värdegrund bygger på Hängivenhet, Nyfikenhet och Trygghet - beteenden som helt överensstämmer med Elisabets ledarstil.

Annika Hermansson
Ekonomichef / lön
Annika Hermansson
I tio år har Annika Hermansson varit spindeln i nätet gällande vår ekonomi och alla våra medarbetares löner. Med stor värme och ett härligt driv får hon alltid saker gjorda och har varit med och bidragit till den fina "Placera-anda" som idag finns i företaget. Välkommen att kontakta Annika för frågor gällande ekonomi eller lön!

Pär Ola Wiberg
Affärsutveckling / CTO
Pär Ola Wiberg
Pär Ola Wiberg har varit med och utvecklat Placera Personal sedan 1990-något. Han har lett företaget genom olika förändringar och jobbat hårt med olika utvecklingsfrågor och tekniska integrationer. PO brinner lite extra för företagsutveckling och strategiarbete!

Lena Forsberg
Ordinarie ledamot / grundare
Lena Forsberg
Lena Forsberg är ägare och grundare av Placera Personal. Hon startade företaget redan 1988 - långt innan branschen var född. Då, liksom nu, var hennes största fokus att matcha rätt kompetens med rätt företag. Lenas sunda värderingar har tagit Placera till den varma och engagerade orgnaisation vi är idag och som vi värnar så mycket om.

Jennifer Erdman
Kommunikationsansvarig
Jennifer Erdman
Jennifer är kommunikationsstrateg från Lunds universitet och har de senaste åren ansvarat för och drivit hela marknads- och kommunikationsområdet. Med stor professionalism, trygghet och träffsäkerhet bygger Jennifer vår kommunikation i linje med Placera Personals varumärke och identitet.

Annelie Nistad
Konsultchef
Annelie Nistad
Annelie är utbildad personalvetare och har över 15 års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete. Det är många som kan vittna om hur Annelie med värme och professionalitet tar sig an nya uppdrag och medarbetare. Vill du veta mer om vad det innebär att vara konsult via Placera Personal? Välkommen att kontakta Annelie!

Bo Eriksson
Styrelsens ordförande
Bo Eriksson

Johan Jonason
Ordinarie ledamot
Johan Jonason

Annica Jillefors
Konsultchef
Annica Jillefors
Som konsultchef är Annica rutinerad och snabbfotad! Med trygghet tar hon sig an såväl kundansvar som chefsrollen för dig som konsult. Du är varmt välkommen att ta kontakt med Annica om du har några frågor om vad det innebär att vara konsult via Placera Personal!

Pär Ola Wiberg
Ordinarie ledamot
Pär Ola Wiberg
Pär Ola Wiberg har varit med och utvecklat Placera Personal sedan 1990-något. Han har lett företaget genom olika förändringar och jobbat hårt med olika utvecklingsfrågor och tekniska integrationer. PO brinner lite extra för företagsutveckling och strategiarbete!

Ulrika Linné Åquist
Ordinarie ledamot
Ulrika Linné Åquist

Klara Eidhagen
Rekryterare
Klara Eidhagen
Klara har under sina dryga 7 år hos oss på Placera Personal gedigen erfarenhet av hela rekryteringsprocesser från kravprofil till anställningserbjudande. I kontakten med Klara kommer du få en lösningsorienterad rekryterare som ger snabb och proffsig hjälp till dig som ska rekrytera eller behöver en konsultlösning. Certifierad i testverktyget Talent Q.

Andreas Wiberg
Affärsansvarig
Andreas Wiberg
Andreas ansvarar för affärsrelationen och därmed alla frågor gällande offerter, avtal, priser och villkor. Andreas har tidigare erfarenheter inom både produkt och tjänsteförsäljning B2B i flera olika branscher och är en trygg samarbetspartner för dig som uppskattar långsiktiga och kvalitativa affärsrelationer. Är du i behov av personal? Kontakta Andreas så sätter han igång arbetet till den perfekta matchningen!

Cecilia Vallin
Affärsansvarig
Cecilia Vallin
Cecilia, eller Cilla som vi säger efter många år tillsammans, ansvarar för affärsrelationen i kontakt med kunder och hjälper dig med frågor gällande offerter, avtal, priser och villkor. Cillas relation med Placera Personal går långt tillbaka i tiden då Cilla under många år var en av våra mycket uppskattade konsulter. Cilla har en lång och gedigen bakgrund inom projektledning och försäljning inom marknad och inköp både i Sverige och utomlands.

Maria Blom
Rekryterare
Maria Blom
Maria är tillmötesgående och serviceinriktad i alla lägen och trivs i en kundnära och rådgivande roll. Tidigare jobbade Maria framgångsrikt som Talent Manager inom retail där hon hade både kund- och konsultansvar. På Placera Personal arbetar hon som rekryterare och tack vare ett nära samarbete med såväl kunder som kandidater och konsulter, matchar hon dagligen rätt!
