Ekonomi/Bank/Finans

2019-02-01

Administratör inom inköp och fakturering till kund i Solna

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre)

Hoppsan! Du har kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - vi har många spännande tjänster att söka!

Sök en liknande tjänst

    Är du en flexibel och noggrann administratör med erfarenhet av fakturor och projektinköp? Är du dessutom tillgänglig omgående? Då kan detta vara en tjänst för dig!

    Vår kund är ett välkänt internationellt företag med placering i Solna nära Mall och Scandinavia. Till en av deras avdelningar söker de nu en ekonomiadministratör som kan stötta upp deras medarbetare inom projektinköp och leverantörsfakturor. Det är ett konsultuppdrag med start omgående t.om 1 oktober med mycket god möjlighet till förlängning. Du blir anställd på heltid (40h/v) som konsult via Placera Personal.

    Tjänsten
    Arbetsuppgifterna som ingår i tjänsten är att arbeta med vår kunds fakturaflöde i form av att ta emot fakturor från olika projektinköp. Du fördela sedan ut fakturorna till respektive ansvarig inköpare för att få ett godkännande på att varorna är mottagna innan fakturan betalas. Det blir också din uppgift att reda ut eventuella avvikelser tillsammans med den som är ansvarig för inköpet. Det är en självständig roll där du arbetat tätt ihop med både ekonomi- och inköpsavdelningen. I rollen är det viktigt att du har tidigare erfarenhet av hantering av fakturor, har förståelse för inköpsordrar och en förståelse för flödet. Det kan dessutom förekomma en del adhoc-uppgifter så det krävs därför att du är flexibel och har lätt för att anpassa dig inför nya uppgifter. 

    Kvalifikationskrav

    • Du har mycket god administrativ erfarenhet, gärna inom en ekonomiavdelning
    • Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en större organisation
    • Du talar och skriver både svenska och engelska flytande, då det krävs i tjänsten
    • Du har god systemvana, meriterande om du tidigare arbetat i SAP

     Intresserad av tjänsten? Sök den redan idag då vi arbetar med ett löpande urval och kan tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

    Arbetstid/Varaktighet
    Heltid (40h/v)
    Start: Omgående
    Uppdragslängd: T.om 1 oktober med stor möjlighet till förlängning

    Bli en av oss
    Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

    Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.