Kontor/Administration

2018-03-16

Administratör inom lön & avtal till företag i Täby

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre)

Hoppsan! Du har kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - vi har många spännande tjänster att söka!

Sök en liknande tjänst

    Har du erfarenhet av personaladministration och vill hamna i en roll där administration, lön och ekonomi ingår? Då har du hittat rätt och bör läsa vidare!

    Företaget
    Vår kund är ett tekniskt familjeföretag. De är ett mycket framgångsrikt företag som både utvecklas och tillverkar byggnadssystem för den typen av teknik. Det är ett internationellt företag som bedriver sin verksamhet i flera länder. Stockholmskontoret finner du i Täby med ca 60 st anställda. Nu söker de en administratör inom lön & personal  till deras ekonomiavdelning med start omgående. Tjänsten är ett konsultuppdrag på minst 6 månader med god möjlighet till förlängning samt övertag.

    Tjänsten
    Du kommer att i denna tjänst att ansvara för administrationen av personal, bilar, inventarier och avtal. Arbetsuppgifter såsom lönekörningar, bokföring, lönekostnader samt reseräkningar kommer också att ingå i denna roll. Vidare kommer du även att backa upp per telefon och bevaka ekonomiavdelningens mailbox. Då företaget idag saknar systemstöd för avtalshantering finns en möjlighet att få utveckla denna del av administrationen. Koncernen står också i begrepp att införa systemstöd för HR-funktionen vilket kommer att innebära utveckling av system och kontakter med huvudkontoret i Tyskland.

    Kvalifikationer
    För denna roll söker vi dig som har följande bakgrund

    • Eftergymnasial yrkesutbildning, gärna inom personal, ekonomi eller administration
    • Tidigare arbetat med personaladministration och löner
    • Gärna arbetat med ekonomiadministration
    • Goda kuskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
    • Meriternade om du tidigare arbetat i systemet SAP

    Personligt
    Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och den vi söker nu ska ha ett intresse för att lära sig nya saker, vara noggrann och gilla att ta ansvar. Du drivs av att hitta förbättringsmöjligheter och innehar en kommunikativ förmåga och är detaljorienterad.

    Intresse för tjänsten?
    Är du intresserad av tjänsten? Sök den redan i dag då urval och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

    Bli en av oss
    Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

    Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.