Kontor/Administration

2018-10-08

Administratör inom upphandling till Becton Dickinson

Stockholms län Tillsvidare 2018-11-01 | 15 dagar kvar

      Är du en duktig administratör med erfarenhet eller drivet att lära dig administration kring upphandlingar? Då kan vi ha rätt tjänst för dig!

      Företaget
      BD är ett globalt medicintekniskt företag som arbetar med att förbättra medicinsk upptäckt, diagnostik och leverans av vård genom Advancing the world of health. BD är ett ledande företag som arbetar för att öka säkerheten för patient och vårdpersonal samt utvecka teknik som möjliggör medicinsk forskning och kliniska laboratorier. BD har mer än 40.000 medarbetare över 50 länder som arbetar i nära samarbete med kunder och partner för att bidra till att ökad medvetenhet, sänka sjukvårdskostnader, öka effektiviteten, förbättra säkerhet inom sjukvården och utöka tillgången till sjukvård.
      BD har sitt nordiska huvudkontor i Marievik i Stockholm. De sitter i nya och fräscha lokaler med utsikt över vattnet. På kontoret arbetar idag 120 anställda fördelade över olika affärsområden. Becton Dickinson AB har dotterbolag i Danmark, Finland och Norge. De har sitt centrallager i Belgien där det mesta av distributionen utgår ifrån. På huvudkontoret i Stockholm finns utöver sälj- och marknadsavdelningen också en gemensam kundservice, IT, HR samt ekonomiavdelning.

      Tjänsten
      Som upphandlingsadministratör är dina främsta arbetsuppgifter att administrera, projektleda och driva upphandlingar. I rollen arbetar du med alla BDs affärsområden främst i Sverige men stöttar även upp i övriga Nordiska länder. Du kommer du att arbeta i ett team tillsammans med fem kollegor på det trevliga huvudkontoret i Marievik. Detta är ett konsultuppdrag där du initialt arbetar som konsult via Placera Personal och efter sex månader har goda möjligheter att övergå till anställning hos BD. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt.

      Arbetsuppgifter
      I rollen har du bland annat följande arbetsuppgifter:

      • Administrera, projektleda och driva upphandlingar
      • Administration av att hålla affärssystemen uppdaterade med korrekta priser etc.
      • Intern kontakt med sälj- och marknad
      • Kundkontakt via mail

       

      Kvalifikationer
      För att passa in i denna roll ser vi gärna att du stämmer in på följande kvalifikationer:

      • Mycket god erfarenhet av administration
      • Erfarenhet och lätt för att sätta dig in i nya system
      • Goda Excelkunskaper
      • Mycket goda/Flytande kunskaper i engelska
      • Kunskaper i annat Nordiskt språk är meriterande
      • Erfarenhet av Salesforce är meriterande
      • Kunskaper inom upphandlingar är meriterande

      Personligt
      För att passa i rollen som upphandlingsadministratör bör du vara serviceinriktad, orädd och ha ett stort eget driv. Du är strukturerad, organiserad och trivs i en roll där du arbetar både med administration och sociala kontakter. Andra viktiga egenskaper är att du är flexibel, kommunikativ och teamfokuserad.

      Arbetstid/Varaktighet
      Konsultuppdrag via Placera Personal de första 6 månaderna med ambitionen om att gå över i en anställning hos BD efter det.
      Start: Enligt överenskommelse
      Arbetstider: Mån-Fre kl.8-16:30.
      Placering: Marievik

      Är du intresserad av tjänsten som administratör? Tveka då inte att skicka din ansökan omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

      Bli en av oss
      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

      Nyckelord: administratör, administration, upphandling, upphandlingsadministration, salesforce