Kontor/Administration

2019-03-19

Administrativ assistent med arabiska till ELFA Assistans

Stockholms län Tillsvidare 2019-04-18 | 28 dagar kvar

    Vill du arbeta i en bred administrativ roll på ett företag som gör skillnad? Då kan du vara den vi söker till ELFA Assistans i Solna. Sök idag då urval sker löpande!

    Företaget
    ELFA Assistans i Sverige AB bedriver personlig assistans och vänder sig till personer med funktionsnedsättning som vill leva ett aktivt och utvecklande liv. All verksamhet bedrivs med utgångspunkt i LSS intentioner om individens rätt till delaktighet, självbestämmande, integritet och inflytande och vår vision är att företaget ska betraktas som ett kompetent och personligt assistansbolag.

    Tjänsten
    För ELFA Assistans räkning söker vi en Administrativ assistent som kommer att hantera schemaläggning utifrån arbetstidslag och beslut om personlig assistans, kontrollera tidrapporter och assistansräkningar, utreda och kontrollera uteblivna utbetalningar från försäkringskassan och kommun.

    Du kommer även att ha ansvar för att:

    • Ansöka om ersättning vid ordinarie personlig assistents sjukfrånvaro
    • Hantera sjuklönefakturering samt faktureringsunderlag för annan extern fakturering - ta emot kvitton/omkostnadsredovisningar, godkänna utifrån gällande regelverk och betala ut i enlighet med rutin
    • Beställa material och förbrukningsvaror till kontoret och till de olika arbetsgrupperna
    • Ordna evenemang så som julbord och sommarfest
    • Svara i telefon och hantera mail samt sociala medier i företagets namn
    • Ansvara för posthantering och andra administrativa uppgifter som förekommer

    Tjänsten gäller en direktrekrytering till ELFA Assistans för ett inledande vikariat tom. 31/8. För rätt person finns det goda möjligheter att gå vidare internt inom företaget. Alla frågor kring tjänsten hanteras av Placera Personal.

    Kvalifikationer
    Följande bakgrund ser vi som passande för att axla rollen som administrativ assistent:

    • God administrativ erfarenhet från liknande tjänst, exempelvis ekonomiassistent
    • Svenska och arabiska flytande i tal och skrift
    • Arbetserfarenhet från liknande eller närliggande branscher ser vi som mycket meriterande
    • Eftergymnasial utbildning ser vi som meriterande

    Personligt
    Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är positiv och engagerad person som är effektiv, noggrann och strukturerad i ditt arbete. Vidare är du ödmjuk och pålitlig samt prestigelös och tar dig an uppgifter högt som lågt. Du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt och är en teamspelare som har lätt för att hantera olika kontaktytor, internt som externt.

    Intresse för tjänsten
    Låter tjänsten intressant? Skicka in din ansökan direkt. Vi gör löpande urval och intervjuer och tjänsten kommer att tillsättas omgående. Välkommen med din ansökan!

    Placera Personal som rekryteringspartner
    Placera Personal är en av branschens mest erfarna och betrodda rekryterings- och konsultuthyrningsföretag, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster samt har också specialistkompetens inom rekrytering på chefsnivå.

    Vi är en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Placera Personals positiva företagskultur bidrar till att medarbetare stannar länge hos oss, vilket är en framgångsfaktor som långsiktig samarbetspartner till våra kunder och en trygghet för dig som kandidat.