Ekonomi/Bank/Finans

2019-03-20

Cost Controller till internationellt bolag i Solna

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre)

Hoppsan! Du har kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - vi har många spännande tjänster att söka!

Sök en liknande tjänst

      Vill du arbeta som cost controller på ett stort internationellt bolag i Arenastaden i Solna? Skicka då in din ansökan!

      För ett konsultuppdrag med start omgående söker vi nu en cost controller till vår spännande kund. Bolaget sitter i nya, fina lokaler i Solna vid Arenastaden och företaget finns i närmare 200 länder och har ca 5 000 medarbetare i Sverige. Uppdraget är på heltid i minst 6 månader med goda chanser till förlängning eller övertag för rätt person.

      Arbetsbeskrivning
      Vi söker nu för kunds räkning en cost controller som ska vara en supportfunktion inom inköp och IT. Du kommer att stötta upp när de gäller de ekonomiska flödena kring upphandling inom IT-funktionen och säkerställa en kostnadseffektiv serviceleverans. Vidare kommer du att fungera som ett stöd och se till att de strategiska och operativa målen följer de riktlinjer som är uppsatta. Du kommer att ha ett tätt samarbete och dialog med övriga nordiska chefer inom funktionerna upphandling och IT och leda budgetprocesserna inom respektive land. Du kommer dessutom att ta fram resultatrapporter och arbeta med KPI:er inom området.

      Kvalifikationer

      • Vi ser gärna att du har en examen inom företagsekonomi.
      • Du har 5-8 års erfarenhet av liknade arbetsuppgifter.
      • Du har förståelse för upphandling och IT och kan snabbt sätta dig in i verksamheten.
      • Du måste ha starka färdigheter i MS Office-applikationer, särskilt MS Excel. Erfarenhet av SAP är meriterande.
      • Du behärskar både svenska och engelska i både tal och skrift.
      • Vana av att jobba mot deadlines.
      • Du är intresserad av att förbättra och utveckla processer för att hitta nya sätt att arbeta mer effektivt.

      Stämmer beskrivningen in på dig? Sök tjänsten så snart som möjligt, urval sker löpande!

      Bli en av oss
      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en verksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

      Nyckelord: cost controller, controller,SAP, Solna, civilekonom, Excel