Kontor/Administration

2019-08-13

Dansktalande kundtjänstarbetare till företag norrort

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre) 2019-08-24 | 5 dagar kvar

      Vi söker nu en kundservicemedarbetare som ska arbeta mot den Danska marknaden till vår trevliga kund i Sollentuna!

      Företaget
      Vår kund är ett stort globalt företag med kontor i flera länder. De har en stor bredd på sina produkter och bidrar till global utveckling genom miljöskydd, företagsansvar, ekonomiska framsteg samt socialt ansvar. Med effektivisering och automatisering så hjälper vårt kundföretag personer och företag över hela världen.

      Tjänsten
      Till vårt trevliga kundföretag i Sollentuna, Rotebro söker vi nu en dansktalandetalande kundservicemedarbetare till ett familjärt och positivt team. I arbetsuppgifterna ingår kundservice gällande företagets produkter, både via telefon och mail. Det ingår även orderhantering, reklamationer och interna kontaktytor. Du kommer att arbeta mot den danska marknaden. Därför söker vi dig som talar och skriver obehindrad danska. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och sträcker sig ett år med goda möjlighet till förlängning. Du anställs av Placera Personal och arbetar som konsult på vårt kundföretag. Arbetstiderna är 8.00-16-30 (heltidstjänst).

      Arbetsuppgifter
      Du kommer bland annat arbeta med:

      • Registrering av elektroniska och manuella beställningar
      • Uppföljning av beställningar, e-post och telefon
      • Reklamationshantering
      • Samarbete och kontakt med kolleger i andra stödfunktioner och säljorganisationer
      • Kundkontakt via telefon, e-post eller andra medier

      Kvalifikationer
      Vi ser följande kvalifikationer som lämpliga för tjänsten:

      • Tidigare erfarenhet inom kundservice
      • Goda kunskaper i danska
      • Goda datakunskaper
      • Engelska flytande i tal och skrift
      • Erfarenhet av affärssystemet SAP är mycket meriterande.

      Personligt
      För att passa i rollen hos vår kund ser vi att du är en person med positiv energi som alltid stöttar och hjälper till i arbetsgruppen när det behövs. Vidare är du serviceinriktad, motiveras av ansvar, arbetar bra såväl självständigt som i team och har rätt inställning.

      Rekryteringsprocessen
      Vi tar emot ansökningar för tjänsten mellan v.30-31. Under den perioden har vi tyvärr ingen möjlighet att svara på frågor.
      Från v.32 sker urval samt intervjuer löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

      Bli en av oss
      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en verksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

      Nyckelord: danska, kundservice, kundtjänst, customer service, customer support, SAP