Ekonomi/Bank/Finans

2018-08-06

Ekonom inom fakturering med stort driv till Apoteket

Stockholms län Tillsvidare 2018-08-19 | 4 dagar kvar

    Är du en vass ekonomiassistent och redo att ta nästa steg i din karriär? Då kan du vara den vi söker till Apoteket i Arenastaden!

    Företaget
    Apoteket erbjuder ett brett sortiment av varor och tjänster inom läkemedel och hälsa till privatpersoner, företag och producenter inom vård och hälsa. Apoteket är ett av Sveriges starkaste varumärken och har högt anseende, inte minst när det gäller läkemedel och hållbarhet. Även sortiment och samhällsansvar får högt betyg i flera undersökningar.

    Tjänsten
    Till Apotekets huvudkontor i Arenastaden söker vi nu en ekonom med fakturaansvar. Vi ser gärna att du är i början av din ekonomkarriär med tidigare erfarenhet inom ekonomi eller fakturering och har ett stort driv att lära dig och utvecklas inom olika system. Kanske har du jobbat ett par år som ekonomiassistent eller med fakturahantering i ryggen och är redo för nästa steg.
    I rollen kommer du ansvara för hantering och utredning av varufakturor. En stor del av arbetet består av att analysera, sammanställa, åtgärda och redovisa fakturafel. Du kommer också att vara Superuser och få ta ett stort ansvar i de fakturasystem som Apoteket jobbar i och utvecklar. Rollen kräver därför stor datorvana och för rätt person finns det stora utvecklingsmöjligheter då du kommer att hålla i framtida upplärningar i systemen. Tjänsten innefattar många olika kontaktytor, både interna och externa, och du kommer få ta stort ansvar och bygga upp processer och rutiner.

    Förekommande arbetsuppgifter:
    • Hantera och förebygga fakturaavvikelser
    • Uppföljning av kreditar
    • Utreda felaktigheter gällande pris och kampanj
    • Bistå controller med statistik och uppföljning
    • Superuser för Apotekets fakturamatchningssystem
    • Testa uppdateringar i affärssystem/processer

    Tjänsten gäller en direktrekrytering på heltid, där du blir anställd direkt av Apoteket, frågor kring tjänsten besvaras av Placera Personal.

    Kvalifikationer
    Följande kvalifikationer ser vi som lämpliga för tjänsten:

    • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, logistik och/eller inköp
    • Erfarenhet från arbete inom ekonomi, logistik och/eller inköp
    • Systemvana och goda erfarenheter i MS Office
    • Svenska och engelska flytande i tal och skrift
    • Erfarenhet av att hantera stora flöden samt erfarenhet från detaljhandeln ser vi som meriterande
    • Erfarenhet av Oracle Invoice Matching, Oracle Retail Merchandising System eller Oracle E-Business Suite är meriterande

    Personligt
    För att trivas i rollen tror vi att du är en noggrann och strukturerad person med ett stort driv, som på ett enkelt och effektivt sätt driver ditt arbete framåt. Du är en lagspelare med god samarbetsförmåga som har lätt för att knyta kontakter, internt som externt. Vidare ser vi att du är lösningsorienterad, gillar att arbeta i projekt, har ett tekniskt intresse samt ser på förändringar med ett positivt förhållningssätt.

    Intresse för tjänsten?
    Låter tjänsten intressant? Sök redan idag då vi arbetar med löpande urval och tjänsten ska tillsättas snarast möjligt.

    Placera Personal som rekryteringspartner
    Placera Personal är en av branschens mest erfarna och betrodda rekryterings- och konsultuthyrningsföretag, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster samt har också specialistkompetens inom rekrytering på chefsnivå.

    Vi är en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Placera Personals positiva företagskultur bidrar till att medarbetare stannar länge hos oss, vilket är en framgångsfaktor som långsiktig samarbetspartner till våra kunder och en trygghet för dig som kandidat.