Ekonomi/Bank/Finans

2019-01-23

Ekonomiansvarig på deltid till spännande företag på Kungsholmen

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre)

Hoppsan! Du har kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - vi har många spännande tjänster att söka!

Sök en liknande tjänst

      Vill du jobba deltid som ekonomiansvarig i en bred roll med löpande bokföring fakturahantering och löneadministration på ett spännande företag på Kungsholmen

      Företaget genomdriver en effektiv projektering, upphandling och byggledning av entreprenaderna som ska utföras. De erbjuder konsulttjänster inom projekterings-, installations- och byggledning av tekniska system så som säkerhet, el, larm, tele och datasystem.

      Tjänsten

      Vi söker nu en konsult på deltid till vår trevliga kund på Kungsholmen. Företaget gör en utvecklingsresa och söker nu en ekonomiansvarig som kommer att sköta ekonomin för bolaget självständigt. Du kommer att arbeta ca 2 dagar i veckan och bli kollega med 6 stycken heltidsanställda samt en del underkonsulter. Du kommer att få sköta bokföring, fakturering, löner och en del administration och vara med och digitalisera ekonomiflödet. Du kommer att få en upplärningsperiod av personen som sköter ekonomin på moderbolaget.

      Rollen passar dig som har en ekonomiutbildning och något års erfarenhet ifrån ekonomi sedan tidigare, vill utvecklas och lära och vill jobba i en bred roll och vara med på företagets utvecklingsresa. Tjänsten passar dig som har en annan sysselsättning vid sidan av eller vill arbeta deltid. Företaget sitter i fräscha lokaler centralt på Kungsholmen. De är ett glatt gäng som gärna hittar på aktiviteter tillsammans.

      Arbetsuppgifter

      Du kommer att sköta:

      Bokföring och administration

      lönespecifikationer, löneutbetalningar och tidsrapportering

      skattekonto, momsbetalningar och förbereda faktureringsunderlag

       Kvalifikationer

      Utbildning inom ekonomi

      Tidigare erfarenhet i från bokföring och fakturahantering

      Talar och skriver flytande svenska

      Goda datorkunskaper

      Det är meriterande om du har jobbat med löneadministration

      Har du tidigare arbetat i Fortnox eller Visma är detta ett plus

      Personlighet

      Som person tror vi att du är glad, positiv och engagerad. Du är ansvarstagande och flexibel. Du är en do:er som tycker om att effektivisera och utveckla och drivs av att jobba i en föränderlig miljö. Är du liksom de, en aktiv person som tycker om äventyr och utmaningar är detta ett plus.

      Arbetstider: ca 2 dagar i veckan. Flexibla arbetstider.

      Tjänsten är ett konsultuppdrag på 1 år med möjlighet till förlängning eller anställning hos kund.

      Bli en av oss

      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

      Sökord: konsultuppdrag, deltid, ekonomi, bokföring, administration, löner, tidrapporter, fakturering