Ekonomi/Bank/Finans

2018-05-31

Ekonomiassistent inom kundreskontra till Odd Molly

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre)

Hoppsan! Du har kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - vi har många spännande tjänster att söka!

Sök en liknande tjänst

      Letar du efter en bred roll som ekonomiassistent inom kundreskontra på ett välkänt företag med huvudkontor i Gamla Stan i Stockholm? Titta då hit och läs vidare!

      Odd Molly är ett snabbt växande designföretag som nu söker en erfaren och driven ekonomiassistent inom kundreskontra till bolagets vackra huvudkontor i Gamla Stan i Stockholm. På huvudkontoret arbetar ca. 60 kollegor och här erbjuds du en spännande och utvecklande roll som ekonomiassistent på ett mycket trevligt företag som har bland annat har kollektivavtal, personalrabatt samt friskvårdsbidrag till sina anställda.

      Om tjänsten
      Du kommer som ekonomiassistent inom kundreskontra tillhöra ekonomiavdelningen och kommer att rapportera till redovisningschefen. Tjänsten kommer att tillsättas så snart som möjligt och detta är en Hyr-köpsrekrytering där du initialt kommer att anställas som konsult via Placera Personal med ambitionen att, efter 6 mån, gå över i en fast anställning hos vår kund.

      Arbetsuppgifter
      I tjänsten som ekonomiassistent inom kundreskontra kommer du bl.a. självständigt arbeta med:

      • Fakturera och kreditera kunder
      • Registrera kundinbetalningar
      • Hantera kunders kreditvärdighet samt betalningsvillkor
      • Inkassohantering
      • Ha mycket telefon- och mailkontakt med både kunder och agenter
      • Påminnelsehantering
      • Momsdeklaration
      • Bokslutsarbete

      Kvalifikationer
      För att trivas i rollen tror vi att du:

      • Har en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande
      • Har minst 3 års erfarenhet av liknade arbetsuppgifter 
      • Har goda kunskaper i Excel
      • Har en god kommunikativ förmåga och behärskar svenska i tal och skrift eftersom du kommer ha mycket kundkontakt både inom Sverige och utomlands

      Personligt
      I rollen ekonomiassistent inom kundreskontra är det viktigt att du trivs med mycket kundkontakt och att du är en service- och lösningsinriktad person. Du måste också ha skinn på näsan, trivas i ett högt tempo samtidigt som du är duktig på att snabbt överblicka nya situationer. Vidare är du prestigelös, duktig på att prioritera och får saker och ting gjorda.

      Arbetstid/ varaktighet
      Heltid: 40h/v med möjlighet till flex
      Start: omgående, så snart som möjligt.

      Stämmer beskrivningen in på dig? Sök tjänsten omgående - urval sker löpande! 

      Bli en av oss
      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en verksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

      Nyckelord: kundreskontra, ekonomiassistent, bokföring, löpande bokföring