Ekonomi/Bank/Finans

2018-04-19

Ekonomiassistent inom kundreskontra till välkänt IT-företag!

Stockholms län Visstid (3-6 månader)

Hoppsan! Du har kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - vi har många spännande tjänster att söka!

Sök en liknande tjänst

      Företaget
      Vår kund är ett välkänt företag som arbetar med att hjälpa sina kunder med olika typer av IT-lösningar som produkter, tjänster, funktion och underhåll. De bildades för mer än 10 år sedan och är i dagsläget en av Sveriges största leverantörer av IT-struktur. Huvudkontoret ligger i Stockholm men de har även kontor på flera orter i Sverige. De söker nu omgående efter en ekonomiassistent inom kundreskontra som kan hjälpa till och stötta upp kundreskontraavdelningen på ekonomi.

      Tjänsten
      Kundreskontraavdelningen hanterar stora flöden och arbetar ofta med tighta deadlines. Medarbetarna ansvarar för olika delar av reskontran och dina arbetsuppgifter kommer t.ex. att vara att sköta frisläpp av kreditstoppad kundorder för förfallna fakturor, ta emot samtal och mail från kunder som har frågor kring deras fakturor, påminnelser mm. På avdelningen kundreskontra kommer du att hantera stora flöden och ditt arbete innebär även kontakt med såväl företagets interna säljare som externa kunder både mail och telefon. Detta är en heltidstjänst där du blir anställd som konsult via Placera Personal. Du blir till en början anställd per omgående i ca. 5 månader framåt med stora chanser till förlängning.

      Kvalifikationer och egenskaper
      Vi söker dig som har en förståelse för kundreskontra och dess flöden. Vidare söker vi dig som är glad, nyfiken och som tycker att det skulle vara roligt att komma till en arbetsplats med stora flöden. Du blir en del av ett trevligt gäng som har roligt tillsammans på jobbet! Vidare ser vi att du har:

      • Eftergymnasial ekonomisk utbildning
      • Erfarenhet av ekonomiadministration
      • Gärna tidigare arbetat med kundservice per tfn och mail
      • Meriterande: kunskaper i Navision

      Är du intresserad av tjänsten inom kundreskontra, tveka inte att skicka din ansökan omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum!

      Bli en av oss
      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en verksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

      Sökord: kundreskontra, ekonomiassistent, Navision