Ekonomi/Bank/Finans

2018-08-13

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till företag i Solna

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre) 2018-09-12 | 28 dagar kvar

      Är du en ekonomiassistent med några års erfarenhet av levreskontra? Vill du dessutom arbeta på ett större bolag som sitter i fina lokaler i Solna? Då kan dessa tjänst vara något för dig!

      Kund
      Vår kund är ett känt logistikföretag som har sin verksamhet på flera ställen runt om i Sverige. Till deras kontor i Stockholm söker de nu en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra. Du blir anställd som konsult via Placera Personal med start omgående. Tjänsten är på ett år med goda möjligheter att gå över i en anställning hos kunden efter det.

      Tjänsten
      Som ekonomiassistent kommer du att tillhöra en ekonomiavdelning som består av 6 personer. Du kommer tillsammans med två andra ansvara för deras leverantörsreskontras flöde från början till slut.  I rollen tar du ansvar för hela flödet inom leverantörsreskontran, du säkerställer avstämningar samt att arbetet utförs enligt det tidsplaner som angetts. Du medverkar till att register håller sig uppdaterade och att utveckla rutiner och föreslår förbättringar för arbetet.

      Kvalifikationer
      För denna tjänst ser vi att du stämmer in på följande kvalifikationer

      • Du har några års erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra
      • Du har god förståelse för det ekonomiska flödet
      • Du har goda kunskaper i Excel
      • Du har erfarenhet av ett, gärna flera affärssystem
      • Meriterande om du har erfarenhet av redovisning

      Personligt
      För denna roll lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har förmågan att arbeta självständigt, är snabb och engagerad. Vidare är du noggrann och strukturerad med skinn på näsan. Din samarbetsförmåga är god och du är bra på att skaffa dig ett helhetsintryck samt prioritera ditt arbete.

       Intresserad av tjänsten?
      Stämmer kvalifikationerna in på dig? Sök tjänsten redan i dag då intervjuer och urval sker löpande.

      Arbetstid/varaktighet
      Heltid, 40h/v.
      1 års inhyra med start omgående
      Du blir anställd som konsult via Placera Personal med goda möjligheter att gå över i en anställning hos vår kund.

      Lön
      Enligt överenskommelse

      Bli en av oss
      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.