Ekonomi/Bank/Finans

2018-05-31

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till Odd Molly

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre)

Hoppsan! Du har kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - vi har många spännande tjänster att söka!

Sök en liknande tjänst

      Letar du efter en bred roll som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra på ett välkänt företag med huvudkontor i Gamla Stan i Stockholm? Titta då hit och läs vidare!

      Odd Molly är ett snabbt växande designföretag som nu söker en erfaren och driven ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till bolagets vackra huvudkontor i Gamla Stan i Stockholm. På huvudkontoret arbetar ca. 60 kollegor och här erbjuds du en spännande och utvecklande roll som ekonomiassistent på ett mycket trevligt företag som har bland annat har kollektivavtal, personalrabatt samt friskvårdsbidrag till sina anställda.

      Om tjänsten
      Du kommer som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra tillhöra ekonomiavdelningen och kommer att rapportera till redovisningschefen. Tjänsten kommer att tillsättas så snart som möjligt och du blir anställd som konsult via Placera Personal under 6 månader och därefter är tanken att du går över i en anställning direkt till kund.

      Arbetsuppgifter
      I tjänsten som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra kommer du självständigt arbeta med:

      • Skanna och verifiera inkommande leverantörsfakturor och varufakturor
      • Matchning av varufakturor och leveranser till lagret
      • Betalningar
      • Anläggningstillgångar
      • Momsrelaterade frågor
      • Likviditetsplanering
      • Löpande bokföring
      • Kontoavstämningar och annat bokslutsarbete

      Kvalifikationer
      För att trivas i rollen tror vi att du är:

      • Gymnasial utbildning inom ekonomi
      • Har minst ett par års erfarenhet av liknade arbetsuppgifter inom leverantörsreskontra
      • Analytiskt lagd med känsla för siffror
      • Erfarenhet av affärssystem
      • Har en god kommunikativ förmåga och behärskar svenska i tal och skrift

      Stämmer beskrivningen in på dig? Sök tjänsten omgående - urval sker löpande! 

      Arbetstid/ varaktighet
      Heltid: 40h/v med möjlighet till flex
      Start: omgående, så snart som möjligt.

      Bli en av oss
      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en verksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

      Nyckelord: leverantörsreskontra, ekonomiassistent, bokföring, löpande bokföring