Ekonomi/Bank/Finans

2018-05-17

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till södra Stockholm

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre)

Hoppsan! Du har kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - vi har många spännande tjänster att söka!

Sök en liknande tjänst

      Vill du arbeta som ekonomiassistent på vårt trevliga kundföretag i Segeltorp? Sök idag, då tjänsten ska tillsättas omgående!

      Företaget
      Vårt kundföretag är verksamma inom entreprenad, anläggning, infrastruktur och kommersiella fastigheter i Mälardalen. De sitter i lokaler i Segeltorp och söker nu en ekonomiassistent med ansvar över leverantörsreskontra till ett team bestående av 7 personer.

      Om tjänsten
      Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du ansvara för leverantörsreskontran för tre olika bolag. Du är ansvarig för helheten och ser till att hela flödet fungerar korrekt. Tjänsten är på heltid och är ett konsultuppdrag på 6 månader, där du anställs av Placera Personal och arbetar som konsult hos vår kund.

      Förekommande arbetsuppgifter som ingår i tjänsten:

      • Avstämningar och kontering
      • Bokning och utbetalning av kvitton och utlägg
      • Bokning av leverantörsbetalningar samt skicka betalfiler för betalningar
      • Ankomstregistrering
      • Lägga upp nya leverantörer

       

      Kvalifikationer
      Följande kvalifikationer ser vi som lämpliga för tjänsten:

      • Tidigare erfarenhet av att självständigt arbetat med leverantörsreskontra
      • Ekonomisk utbildning vid högskola eller universitet
      • Flytande kunskaper i svenska i tal och skrift

      Personligt
      För att passa i rollen som ekonomiassistent hos vår kund tror vi att du är en strukturerad och noggrann person som tar stort ansvar över dina arbetsuppgifter. Du har lätt för att arbeta självständigt, är social och tycker om att ha olika kontaktytor i organisationen.

      Intresse för tjänsten?
      Känner du igen dig? Tveka inte att skicka in din ansökan direkt. Vi gör löpande urval och intervjuer och tjänsten ska tillsättas snarast möjligt. Välkommen med din ansökan!

      Bli en av oss
      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en verksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988.  Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

      Arbetstid/Varaktighet
      Heltid 37,5 timme/vecka. Mån-tors 7.30-16.30, fre 7.30-14.00.
      Start omgående och 6 månader framåt med chans till förlängning.