Ekonomi/Bank/Finans

2018-05-22

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till Tyresö

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre)

Hoppsan! Du har kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - vi har många spännande tjänster att söka!

Sök en liknande tjänst

      Letar du efter en bred roll inom ekonomi där du får möjligheten att utveckla kunskaper inom leverantörsreskontra? Vill du jobba i ett spännande bolag i Tyresö? Då ska du söka denna roll!

      Vi söker nu en ekonomiassistent för vår kund räkning med start omgående. Här kommer du hamna på ett välkänt företag som 1989 uppfördes sitt nuvarande huvudkontor med egen lagerbyggnad i Tyresö på totalt 1 600 kvadratmeter. Till deras kontor söker de nu en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra med start omgående

      Om tjänsten
      I samband med ett uppköp av ett bolag har man nu valt att flytta ekonomiavdelningen från Göteborg upp till Stockholm och därför behöver de nu förstärkning av en ekonomiassistent inom leverantörsreskontran på huvudkontoret i Tyresö. Tjänsten kommer att tillsättas så snart som möjligt och du blir anställd som konsult via Placera Personal. Tjänsten är på heltid i 6 månader men med möjlighet till förlängning.

      Arbetsuppgifter
      I tjänsten som ekonomiassistent inom kundreskontra kommer du bl.a. att arbeta med: 

      • Skanna och verifiera inkommande leverantörsfakturor
      • Betalningar och tillhörande bokföringsordrar
      • Hantering av betalningspåminnelser
      • Säkerställa slutbokning av leverantörsfakturor
      • Administrera leverantörsregistret
      • Delaktigt i månads- och årsbokslut
      • Back-upp för butiksekonom
      • Dokumentuppdatering

      Kvalifikationer
      Vi söker en person som är noggrann och ansvarstagande. Vidare söker vi dig som är positiv, kommunikativ och engagerad i ditt arbete och som har lätt för att prioritera rätt.

      För att passa för tjänsten har du:

      • Gymnasial utbildning inom ekonomi
      • Goda kunskaper inom Officepaketet
      • Har en god kommunikativ förmåga och behärskar svenska i tal och skrift

      Stämmer beskrivningen in på dig? Sök tjänsten omgående - urval sker löpande! 

      Arbetstid/ varaktighet
      Heltid: 40h/v
      Start: Omgående. 6 månader med goda möjligheter till förlängning

      Bli en av oss
      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en verksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

      Sökord: leverantörsreskontra, ekonomiassistent, bokföring