Ekonomi/Bank/Finans

2018-04-24

Ekonomiassistent inom reskontra till bolag i centrala city!

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre)

Hoppsan! Du har kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - vi har många spännande tjänster att söka!

Sök en liknande tjänst

      Två ekonomiassistenter med ett par års erfarenhet sökes till bred roll inom reskontra till spännande bolag i city med start omgående! Skicka gärna in din ansökan redan idag!

      Vi söker nu efter två ekonomiassistenter inom reskontra till vår kund med start omgående. Bolaget har sitt huvudkontor i centrala Stockholm där de nu behöver 2 personer till in i reskontragruppen.

      Tjänsten
      I denna roll kommer du att arbeta med både leverantörsreskontran samt kundreskontran och ingå i ett team på 6 personer där ni tillsammans har stor möjlighet att påverka och effektivisera det dagliga arbetet. Tillsammans kommer ni hantera flera bolags reskontran och här hamnar du i en roll med mycket variation då bolagen inom koncernen är både mindre och större storlek. Här kommer du att få jobba i flertalet olika system och då bolaget är inne i en förändringsresa så kommer du få vara med att bygga upp rutiner och processer allt eftersom. Initialt arbetar du som konsult via Placera Personal med start omgående under sex månader framöver med intentionen är att därefter gå över i en anställning direkt till vår kund.

      Arbetsuppgifter
      I rollen kommer du bland annat ha följande arbetsuppgifter.

      Kundreskontra:

      • Matchning och registrering av kundinbetalningar
      • Bankavstämningar
      • Påminnelsehantering, räntefakturering och inkassohantering
      • Månadsavstämningar av kundreskontra med tillhörande konton
      • Delaktig i boksluten, månads-, kvartals- och årsbokslut
      • Vara ekonomiavdelningen behjälplig med andra förekommande uppgifter

      Leverantörsreskontra:

      • Sköta löpande hanteringen av leverantörsfakturor, kontering och tillhörande attestering
      • Skapa betalningsfiler, återrapportering samt manuella betalningar
      • Hantera betalningspåminnelser, räntefakturor/kreditfakturor
      • Månadsavstämningar av leverantörsreskontran med tillhörande konton
      • Delaktig i boksluten, månads-, kvartals- och årsbokslut
      • Vara ekonomiavdelningen behjälplig med andra förekommande uppgifter

      Kvalifikationer
      För att passa i rollen som kundreskontraavsvarig ser vi gärna följande erfarenhet:

      • Minst ett par års erfarenhet av liknade arbetsuppgifter inom reskontra
      • Goda kunskaper i både svenska och engelska
      • Vana av olika system och tycker det är roligt att få lära sig nya
      • God servicevana och gillar att vara en supportfunktion

      Personligt
      Som person är du social, positiv och utåtriktad. Du är noggrann, ansvarsfull, och har lätt för att sätta dig in i nya uppgifter och trivs med varierande arbetsuppgifter. Vidare ser vi att du trivs i att jobba i ett tajt team där ni samarbetar och stöttar varandra då det stundtals kan vara mycket att göra. Du är prestigelös och tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har en utvecklad servicesida då du kommer ha mycket kontakt med andra både internt och externt.

      Om du är intresserad av tjänsten så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan!

      Om oss
      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en verksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning. Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

      Sökord: ekonomiassistent, ekonom, kundreskontra, leveantörsreskontra, bokföring, avstämningar