Ekonomi/Bank/Finans

2019-02-21

Ekonomiassistent med erfarenhet inom redovisning!

Stockholms län Tillsvidare 2019-03-14 | 20 dagar kvar

      Tycker du om utmaningar och vill arbeta i en teknisk miljö med internationella kontakter? Då kan vi har rätt tjänst för dig!

      Vår trevliga kund Mersen Nordic AB sitter i fina lokaler i Akalla/Kista, Stockholm och söker nu för direktrekrytering en duktig ekonomiassistent. Företaget är ett helägt dotterbolag av ett börsnoterat internationellt bolag med det Nordiska huvudkontoret i Akalla/Kista där det idag arbetar 14 personer. Hos Mersen får du arbeta i en internationell miljö samtidigt som du ingår i ett mindre företag med en familjär känsla. Arbetsgruppen du ingår i präglas av en god stämning med högt i tak. Andra fördelar med företaget är: 39 timmars arbetsvecka, fria läkarbesök och hälsokontroller, generöst friskvårdsbidrag och parkeringsmöjligheter.

      Tjänsten
      I rollen som ekonomiassistent arbetar du brett med leverantörsreskontra, löpande bokföring, månadsavstämningar och bokslut. Du kommer att jobba på det Nordiska kontoret beläget i Kista/Akalla och tillhöra ekonomiavdelningen som idag består av 3 kollegor.

      Du kommer i denna roll arbeta en hel del i Excel så därför ser vi gärna att du har goda kunskaper i detta program, för övrigt arbetar de i ett Oraclebaserat affärssystem. Du behöver även känna dig bekväm med att uttrycka dig i både tal och skrift på engelska då kontakter med moderbolaget sker enbart på engelska. Företaget växer stadigt och därför pågår det också en del förändringar så här kommer du även ha möjlighet att arbeta bredare och kunna vara med och påverka. Detta avser en heltidstjänst och är en direktrekrytering med startdatum enligt överenskommelse.

      Arbetsuppgifter
      I rollen som ekonomiassistent kommer du bland annat ha följande arbetsuppgifter:

      • Kundreskontra
      • Backup till leverantörsreskontran
      • Momsdeklarationer
      • Tulldeklarationer
      • Löpande redovisning och bokföring
      • Bistå i månadsbokslut med avstämningar och utredningar
      • Allmän administration inom ekonomifunktionen

      Kvalifikationer
      I rollen ser vi följande bakgrund som lämplig:

      • Tidigare erfarenhet som ekonomiassistent där du haft ett brett ansvarsområde
      • Erfarenhet att redovisningsarbete
      • Goda kunskaper i Excel
      • Flytande kunskaper i svenska och engelska

      Personligt
      För att passa i rollen som ekonomiassistent tror vi att du har erfarenhet av reskontraarbete, bokföring och redovisning men dina personliga egenskaper är det viktigaste. Du är en öppen och social person som trivs på ett mindre företag och som gärna hugger i och backar upp dina kollegor när behov uppstår. Du är noggrann och strukturerad samt är engagerad i dina arbetsuppgifter och har ett prestigelöst förhållningssätt.

      Intresse för tjänsten
      Låter tjänsten intressant? Skicka in din ansökan direkt. Vi gör löpande urval och intervjuer och tjänsten kommer att tillsättas omgående. Välkommen med din ansökan!

      Placera Personal som rekryteringspartner
      Placera Personal är en av branschens mest erfarna och betrodda rekryterings- och konsultuthyrningsföretag, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster samt har också specialistkompetens inom rekrytering på chefsnivå.

      Vi är en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Placera Personals positiva företagskultur bidrar till att medarbetare stannar länge hos oss, vilket är en framgångsfaktor som långsiktig samarbetspartner till våra kunder och en trygghet för dig som kandidat.

      Nyckelord: ekonomiassistent, redovisning, bokföring, teknik, Kista, Akalla, Stockholm.