Ekonomi/Bank/Finans

2019-04-25

Ekonomiassistent/Orderadministratör till internationellt företag

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre)

Hoppsan! Du har kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - vi har många spännande tjänster att söka!

Sök en liknande tjänst

    Är du en nyutexad ekonom som är taggad på ett nytt spännande uppdrag på attraktivt internationellt företag? Se hit!

    För ett konsultuppdrag med start omgående söker vi nu en driven och noggrann ekonom till vår spännande kund. Bolaget sitter i nya, fina lokaler i Solna vid Arenastaden. Företaget finns i närmare 200 länder och har ca 5 000 medarbetare i Sverige.

    Arbetsbeskrivning
    Det här är ett uppdrag där du blir anställd av Placera Personal och arbetar ute hos vår omtyckta kund. Uppdraget förväntas pågå 9-12 månader med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på avdelningen för Projekt och Service Administration där det idag jobbar 7 personer. I denna roll kommer du att stötta den svenska service- och projektorganisationen. 

    Arbetsuppgifter
    I rollen har du bland annat följande arbetsuppgifter:

    • Skapa och upprätthålla serviceavtal, ordrar och projekt i SAP
    • Fakturering av service- och projektordrar
    • Allmän ekonomiadministration
    • Aktiv i utvecklingen av processer och framtagande av rutiner

    Kvalifikationer
    För att passa i tjänsten som ser vi följande bakgrund som lämplig:

    • Ekonomiutbildning, helst på högskolenivå
    • Du får gärna vara nyexaminerad men då vill vi att du parallellt med eller innan dina studier har skaffat dig någon arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet
    • Goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel
    • Erfarenhet av SAP är meriterande
    • Svenska och engelska - mycket goda/flytande i tal och skrift

    Personliga egenskaper
    Vi söker dig med en positiv inställning och god förmåga att samarbeta och kommunicera i kombination med energi och viljan att ta initiativ. Du strävar efter att förstå processer och hur man kan använda affärssystem effektivt. Du känner dig sporrad av nya arbetsuppgifter och utmaningar. I den här rollen ställs även krav på att du är noggrann och analytisk. 

    Arbetstid / Varaktighet
    Heltid 40 h/v med flextid
    Start: Omgående - 9-12 månaders konsultuppdrag med möjlighet till förlängning

    Intresse för tjänsten?
    Känner du igen dig? Tveka inte att skicka in din ansökan. Vi gör urval och intervjuer löpande. Välkommen med din ansökan!

    Bli en av oss
    Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

    Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

    Nyckelord: ekonomiassistent, ekonom, ekonomi, Excel, SAP, orderadministration, ekonomiadministration, administration, fakturering