Ekonomi/Bank/Finans

2018-12-05

Ekonomiassistent på 60-75% till företag i centrala Stockholm

Stockholms län Visstid (3-6 månader) 2019-01-04 | 24 dagar kvar

      Är du en självständig ekonomiassistent som vill arbeta mellan 60-75%? Vår kund i centrala Sthlm söker en person med start efter årsskiftet. Sök tjänsten redan idag!

      Företag
      Vår kund arbetar inom produktbranschen där de hjälper företag med att snabbt och effektivt bygga upp sitt varumärke. Företaget har funnits i över 20 år på marknaden och är uppdelade i flera bolag. Hela koncernen består av över 200 anställda och omsätter över 150 MSK. Huvudkontoret är placerat i centrala Stockholm i fina lokaler.
      Nu behöver vår kund ha in en tillfällig lösning på ekonomiavdelningen och söker en ekonomiassistent på deltid (60-75%) Uppdraget är på 3 månader med start efter årsskiftet. Så har du erfarenhet som ekonomiassistent och dessutom vill arbeta deltid kan denna tjänst vara något för dig. 

      Om tjänsten
      Detta är en deltidstjänst på 60-75% där du kommer att arbeta i ett team på totalt 4 personer som tillsammans utgör ekonomiavdelningen. Ekonomiteamet sitter i ett öppet landskap vilket öppnar upp för ett smidigt samarbete inom de olika processerna. Du kommer främst att arbeta med 2 bolag inom koncernen där du kommer att ansvara för leverantörsreskontra, kundfakturering, bokföring av in- och utbetalningar. Du kommer även att ansvara för bolagets kreditkortsfakturor och granska reseräkningar som rapporteras in i systemet Flex. Det är ett konsultuppdrag på 3 månader med start efter årsskiftet. Du blir anställd av Placera Personal. 

      Arbetsuppgifter
      I tjänsten som ekonomiassistent kommer du bl.a. att ansvara för: 

      • Sköta leverantörsreskontra för 2 bolag
      • Sköta kundfakturering för 4 bolag
      • Boka in- och utbetalningar för 4 bolag
      • Ansvara för kreditkortsfakturor, granskning mot underlag, kontera och bokföra
      • Granskning av reseräkningar
      • Bistå i månadsbokslut med avstämningar och utredningar
      • Allmän administration inom ekonomifunktionen

      Kvalifikationer
      Vi söker en person som är självgående, noggrann och ansvarstagande. Vidare söker vi dig som är positiv, kommunikativ och engagerad i ditt arbete och som är bra på att prioritera. 

      För att passa för tjänsten har du:

      • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi och redovisning
      • Erfarenhet av att ha arbetat på en ekonomiavdelning
      • God datavana, goda excelkunskaper (pivotabeller, lookups, strukturera data)
      • Meriterande men inget krav, är att du har erfarenhet av Visma Admin 1000 (SPCS) och Hogia Ekonomi
      • Meriterande men inget krav, är att du har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift

      Personliga egenskaper
      Som person är du effektiv, analytisk och strukturerad med en mycket god kommunikativ förmåga. Du är en självständig och noggrann person med en stor portion av nyfikenhet och intresse för verksamheten. Du har ett affärsmässigt tänk, har lätt för att samarbeta samt trivs i en öppen och driven organisation.

      Arbetstid/ varaktighet
      Deltid: 60-75%
      Start: Efter årsskiftet. 3 månader med mycket goda möjligheter till förlängning

      Stämmer beskrivningen in på dig? Sök tjänsten omgående - urval sker löpande!

      Bli en av oss
      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en verksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

      Nyckelord: leverantörsreskontra, kundfakturering, ekonomiassistent, bokföring