Ekonomi/Bank/Finans

2019-04-02

Ekonomiassistent till bred roll hos välkänt företag

Stockholms län Tillsvidare

Hoppsan! Du har kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - vi har många spännande tjänster att söka!

Sök en liknande tjänst

    Är du vår kund nya ekonomiassistent? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av en bred ekonomiassistentroll som kan börja omgående.

    Tjänsten
    Vår kund är ett välkänt retailföretag som finns på flera olika platser i landet. Deras huvudkontor ligger i Solna och här arbetar det ca 22 personer. Till deras ekonomiavdelning söker de nu en ekonomiassistent på heltid med start omgående. Det är är en så kallad " Hyr först anställ sedan" rekrytering där du blir anställd som konsult via Placera Personal med intuitionen att gå över i en anställning hos kunden efter 6 månader om allting fungerar bra. 

    Ekonomigruppen består av 3 personer som nu behöver bli 4. I din roll som ekonomiassistent arbetar du med hela ekonomiflödet och har ett tätt samarbeta med redovisningsansvarig. Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är bla löpande bokföring, bokslutsavstämningar, kontering samt kund- och leverantörsreskontra. Du arbetar mycket med kostnadsfakturor som ska matchas mot inköpsordrar och du kommer därför ha mycket kontakt med vår kunds supply chain avdelning.

    Här är några av de arbetsuppgifter som ingår i tjänsten:

    • Hantering av fakturering och bokföring rörande kundordrar
    • Inläsning inbetalningsfiler samt bokföring av inbetalningar/återbetalningar
    • Frågor rörande krav och påminnelser samt inkassoärenden
    • Betalning och bokföring av leverantörsfakturor
    • Matchning av varufakturor mot inköpsordar
    • Upplägg periodiseringar/fasta verifikat i affärssystemet
    • Avstämningar av relevanta huvudbokskonton vid månadsbokslut
    • Avtalshantering, registerunderhåll och arkivering

    Kvalifikationer
    Vi söker dig som stämmer in på följande kvalifikationer

    • Du har minst 3 års erfarenhet av en bred ekonomiroll
    • Du är van vid att hantera både kund- och leverantörsreskontra
    • Du har erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem, Jeeves är meriterande
    • Du talar och skriver svenska och engelska, då det krävs i tjänsten 

    Personligt
    För att passa in i denna roll är det viktigt att du är analytiskt, strukturerad och har lätt för att samarbeta. Du är ödmjuk, serviceinriktad och har lätt för att skapa kontakt med andra människor. Vidare är du noggrann och analytiskt lagd och självständig i ditt arbete.

    Arbetstid/Varaktighet
    Hyr först anställ sedan. Du blir anställd de första 6 månaderna av Placera Personal med intuitionen att gå över i en anställning efter det om allting fungerar bra.
    Heltid, 40h/v. 8-17
    Start, omgående

    Intresserad av tjänsten? Se till att söka den redan i dag då vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum

    Bli en av oss
    Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

    Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.