Ekonomi/Bank/Finans

2019-02-21

Ekonomiassistent till företag i Kista

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre)

Hoppsan! Du har kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - vi har många spännande tjänster att söka!

Sök en liknande tjänst

    Vår kund är ett väletablerat internationellt bolag med kontor i Kista. Företaget arbetar med kvalitetssäkring av företags- och organisationers produkter och processer och har kontor i flera länder. Till Kista söker de nu en konsult som kan stötta upp deras kund- och leverantörsreskontra. Det är ett konsultuppdrag på ca 6 månader med start omgående. 

    Arbetsuppgifter
    I den här tjänsten kommer du arbeta med följande uppgifter

    • Kontroll, kontering och registrering av leverantörsfakturor i tre av våra bolag;
    • Granskning, registrering och utskick av kundfakturor
    • Kontroll, registrering och betalning av reseräkningar
    • Kontoavstämningar vid månadsbokslut
    • Vara delaktig i att förbättra och effektivisera ovannämnda processer
    • Vara delaktig i implementeringen av vårat nya ekonomisystem

    Kvalifikationer
    För den här tjänsten ser vi att du stämmer in på följande kvalifikationer

    Du innehar en ekonomiutbildning på högskolenivå eller motsvarande
    Du besitter kunskaper i Microsoft office, framförallt Excel
    Du har flytande kunskaper i engelska och svenska
    Meriterande om du har tidigare erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra
    Meriterande om du har kunskaper i systemen Oracle/IFS och/eller Visma

    Personligt
    För att passa in i denna roll är det viktigt att du är analytiskt, strukturerad och har lätt för att samarbeta. Du är ödmjuk, serviceinriktad och har lätt för att skapa kontakt med andra människor. Vidare är du noggrann och analytiskt lagd och självständig i ditt arbete.

    Intresserad av tjänsten? Se till att söka den redan i dag då vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum 

    Arbetstid/Varaktighet
    Heltid (40h/v)
    Start: omgående
    Uppdragslängd: 6 månader med stor möjlighet till förlängning 

    Bli en av oss
    Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

    Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.