Ekonomi/Bank/Finans

2018-12-19

Ekonomiassistent till företag i Kungens Kurva

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre)

Hoppsan! Du har kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - vi har många spännande tjänster att söka!

Sök en liknande tjänst

      Har du erfarenhet av stora flöden av leverantörsreskontra och är tillgänglig omgående? Då kan vi ha rätt tjänst för dig!

      Vi söker för konsultuppdrag hos vår kund i Kungens Kurva en ekonomiassistent. 
      Vår kund är verksamma inom fordonsindustrin och är ett bolag tillhörande en stor internationell koncern. På kontoret i Kungens Kurva arbetar idag ca 25 personer i en trivsam miljö. Då företaget är i en expansiv fas behöver de nu stöttning på ekonomiavdelningen som består av tre personer. Du kommer i denna roll själv ansvara för hela flödet i leverantörsreskontran men självklart med stöd från dina kollegor.
      Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående och förväntas pågå sex månader med möjlighet till förlängning. 

      Arbetsuppgifter
      I rollen som ekonomiassistent har du bland annat följande arbetsuppgifter:

      • Hela flödet av leverantörsreskontra
      • Betalningar
      • Intrastatrapportering

      Kvalifikationer
      För att passa i rollen som ekonomiassistent ser vi följande bakgrund som lämplig:

      • Tidigare erfarenhet som ekonomiassistent
      • Erfarenhet av leverantörsreskontra - gärna stora flöden
      • Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift
      • Erfarenhet av SAP är meriterande 

      Som person är du lättsam, flexibel, strukturerad och ordningsam. Du är lösningsfokuserad och självständig i ditt arbetssätt. 

      Arbetstid/Varaktighet
      Heltid/6 månader med start omgående. 

      Intresse för tjänsten?
      Låter detta som den rätta tjänsten och företaget för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan till oss redan idag. Vi gör löpande urval och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan!

      Bli en av oss
      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

      Nyckelord: Ekonomiassistent, SAP, leverantörsreskontra, reskontra,