Ekonomi/Bank/Finans

2019-01-04

Ekonomiassistent till företag inom fastighetsbranschen!

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre)

Hoppsan! Du har kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - vi har många spännande tjänster att söka!

Sök en liknande tjänst

      Ekonomiassistent med ett par års erfarenhet sökes nu till bred roll inom ekonomi och administration till stabilt företag i Stockholm!

      Vår kund arbetar med uthyrning samt förvaltning av fastigheter och hjälper även ett flertal stiftelser med sin administration. Bolaget startades för över 100 år sedan och ägs själva av en stiftelse. Just nu söker de en ekonomiassistent till sitt huvudkontor i Enskede, Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag via Placera Personal med start omgående och som förväntas pågå i minst 6 månader med möjlighet till förlängning.

      Tjänsten
      I rollen som ekonomiassistent arbetar du tillsammans med två andra kollegor på ekonomiavdelning och totalt arbetar det 7 medarbetare på kontoret. I denna roll kommer du bl.a. vara ansvarig för leverantörsreskontran, sköta fakturering, kontoavstämningar och vara backup till redovisningsansvarig. Du kommer även att ha hand om bidragshantering vilket kräver en del administration så här söker vi även person med en stark administrativ ådra. Vidare kommer du även att få arbeta med årsbokslut för mindre stiftelser och vara delaktig i deras IT-utvecklingsprojekt då nytt affärssystem nu ska upphandlas.

      Arbetsuppgifter
      I tjänsten som ekonomiassistent kommer du bl.a. att ansvara för:

      • Scanning och registrering av leverantörsfakturor
      • In- och utbetalningar
      • Bidragshantering
      • Krav- och inkassohantering
      • Styrelseutskick
      • Årsbokslut stiftelser
      • Hantering av reverser

      Kvalifikationer

      • Du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ekonomi och administration
      • Du är van vid att kunna arbeta självständigt
      • Du har erfarenhet av ett eller flera affärssystem
      • Meriterande om du tidigare arbetat med stiftelser

      Personlighet
      För denna tjänst söker vi dig som är social, noggrann och ordningsam. Du innehar en god kommunikativ förmåga och är bra på att planera ditt arbete. Vidare innehar du en mycket god administrativ förmåga och har lätt för att samarbeta.

      Arbetstid/ varaktighet
      Heltid: 38,7h/vecka
      Start: Omgående, konsultuppdrag via Placera Personal med mycket goda möjligheter till förlängning.

      Stämmer beskrivningen in på dig? Sök då tjänsten omgående - urval sker löpande!

      Bli en av oss
      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en verksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

      Nyckelord: leverantörsreskontra, fakturering, ekonomiassistent, bokföring, administration