Ekonomi/Bank/Finans

2018-11-23

Ekonomiassistent till familjärt företag i Fruängen

Stockholms län Tillsvidare

Hoppsan! Du har kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - vi har många spännande tjänster att söka!

Sök en liknande tjänst

      Är du en prestigelös och lättsam ekonomiassistent som gärna hugger i det där behövs? Då kan vi ha rätt tjänst för dig!

      Vår kund är en av landets ledande leverantör av byggställningar och liftar och söker nu en ambitiös ekonomiassistent.
      Efter 15 trivsamma år kommer företagets ekonomiassistent gå i pension och vill med varm hand lämna över sina arbetsuppgifter till nästa stjärna.

      Företaget
      Vår kund har sitt kontor i Fruängen nära både tunnelbana, restauranger och naturområde. Företaget har också ett litet kontor i Göteborg samt ett showroom i Järfälla. På kontoret i Fruängen arbetar 4 engagerade medarbetare och du blir här en del av ett personligt, roligt och familjärt gäng som trivs med att arbeta med varandra. Som anställd hos vår kund har du ett flertal förmåner; bland annat flextid, pensionsavsättning och friskvårdsbidrag - men framför allt trevliga kollegor och möjlighet att själv utforma din tjänst efter personliga intressen och önskemål. 

      Tjänsten
      I rollen som ekonomiassistent arbetar du brett med kund- och leverantörsreskontra samt övrig administration. Har du sedan tidigare mer erfarenhet av ekonomi finns möjlighet att arbeta bredare och utveckla tjänsten. Företaget är inne i förändringsfas där man moderniserar och digitaliserar verksamheten och har du intresse för dessa områden så är du varmt välkommen att bidra. Vill du hjälpa till att inreda kontoret? Vara med på mässor? Här finns det alla möjligheter! 
      Du kommer initialt arbeta som konsult via Placera Personal för att efter sex månader ha möjlighet att övergå till anställning på kundföretaget. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. 

      Kvalifikationer och personliga egenskaper
      För att passa i rollen som ekonomiassistent tror vi att du har erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra men dina personliga egenskaper är det viktigaste. Du är en öppen och social person som trivs på ett mindre företag och gärna hugger i där det behövs. Du är noggrann och strukturerad samt är engagerad i dina arbetsuppgifter och har ett prestigelöst förhållningssätt. 

      Arbetstid/Varaktighet
       
      Heltid/Tillsvidare. Detta är ett konsultuppdrag via Placera Personal där efter 6 månader har möjlighet att övergå till anställning hos vår kund. 

      Intresse för tjänsten?
      Låter detta som den rätta tjänsten och företaget för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan till oss redan idag. Vi gör löpande urval och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan!

      Bli en av oss
      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

      Nyckelord: ekonomi, ekonomiassistent, kundreskontra, leverantörsreskontra