Ekonomi/Bank/Finans

2018-03-28

Ekonomiassistent till internationellt bolag vid Hammarby Sjöstad

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre)

Hoppsan! Du har kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - vi har många spännande tjänster att söka!

Sök en liknande tjänst

    Har du tidigare arbetat med reskontra och är intresserad av nya utmaningar på ett internationellt och omtyckt bolag på södra sidan av Stockholm? Kolla då här!

    Företaget
    Vår kund är ett internationellt ledande färgbolag som sitter i fräscha lokaler i Hammarby Sjöstad. De arbetar med marknadsledande varumärken och är ca 80 stycken anställda på huvudkontoret i Stockholm.

    Tjänsten
    För vår kunds räkning söker vi nu en ekonomiassistent till leverantörsreskontra. Som ekonomiassistent tillhör du en ekonomiavdelning på ca 12 personer och du kommer tillsammans med ytterligare en medarbetare ansvara för det löpande leverantörsreskontra-arbetet. I tjänsten kommer du arbeta med hela flödet, alltifrån attest till matchning.

    Du kommer bland annat:

    • Göra kontoavstämningar
    • Ha kontakt med kollegor och leverantörer
    • Underhålla leverantörsregister och attestregister
    • Hantera påminnelser och betalning av fakturor
    • Hantera elektroniska attestflöden
    • Arbeta med kontering av fakturor
    • Arbeta med utredningsarbete och verifiering av data

    Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med goda möjligheter till överrekrytering för rätt person.

    Kvalifikationer
    Vi söker dig som har några års erfarenhet av en liknande roll och som vill utvecklas inom leverantörsreskontra. Du har goda kunskaper i Officepaketet och pratar och skriver flytande i svenska och engelska då kommunikationen i arbetet sker på dessa språk. Vidare är det meriterande om du har en relevant gymnasie- eller högskoleutbildning samt om du har tidigare erfarenhet av Medius Flow och Microsoft Dynamics AX.

    Personliga egenskaper
    Som person är du serviceminded och kommunikativ och du gillar att ha mycket kontakt med både kollegor och leverantörer. Vidare är du prestigelös och har ett lösningsorienterat, noggrant och strukturerat arbetssätt.

    Bli en av oss
    Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.
    Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.