Ekonomi/Bank/Finans

2019-03-20

Ekonomiassistent till spännande bolag i Stockholm

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre)

Hoppsan! Du har kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - vi har många spännande tjänster att söka!

Sök en liknande tjänst

      Har du flera års erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra? Vill du arbeta på ett växande företag inom IT-branschen? Då ska du söka denna tjänst!

      Tjänsten
      Vi söker nu en senior ekonomiassistent till vår kund som är ett växande bolag inom IT branschen. Du kommer att jobba på ekonomiavdelningen som är en servicefunktion inom koncernen och du kommer att arbeta med stora flöden och sköta administrationen för ca 470 medarbetare. Du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor och chefer. Du har erfarenhet ifrån leverantörsreskontra, har arbetat med stora flöden och har förståelse för hela redovisningsprocessen. Företaget är placerat i Stockholm. Du kommer att arbeta som konsult hos oss på Placera Personal i 6 månader för att sedan ha som intention att övergå i anställning hos kunden. Tjänsten är på heltid 40/v. Arbetstider, kontorstider mån-fre. Start omgående.

      Du kommer att:

      • Ansvara för hela flödet av leverantörsfakturor från ankomst till betalning och avstämning
      • Arbeta med bokföring, periodisering och kvalitetskontroller av leverantörsreskontra
      • Granska utlägg och reseräkningar
      • Vara ett stöd åt medarbetare i hela organisationen

      Kvalifikationer
      Följande bakgrund ser vi som passande för tjänsten hos vår kund:

      • Du har några års erfarenhet av att ha jobbat med leverantörsreskontra genom hela flödet, gärna från ett större bolag
      • Du har goda redovisningskunskaper
      • Ekonomisk utbildning på minst gymnasienivå
      • Goda kunskaper inom Excel
      • Har du arbetat i Exflow i ekonomisystemet NAV (Navision) eller liknande system är detta meriterande

      Personligt
      För att lyckas i rollen som senior ekonomiassistent ser vi att du har en positiv attityd och är serviceinriktad. Du är ordningsam, noggrann och strukturerad. Du är en duktig administratör som tycker om att arbeta i högt tempo. Du tar egna initiativ och har en god samarbetsförmåga. Du är lösningsfokuserad, tycker om att ta eget ansvar samt är duktig på att planera och prioritera upp ditt arbete.

      Företaget
      Företaget är ett börsnoterat växande bolag inom IT-branschen. De erbjuder ett brett utbud av IT och managermentlösningar skräddarsydda efter kundens behov.

      Bli en av oss
      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.