Ekonomi/Bank/Finans

2018-11-13

Ekonomikonsult inom leverantörsreskontra till Sweco

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre) 2018-12-01 | 14 dagar kvar

    Är du en vass ekonomiassistent inom leverantörsreskontra, har erfarenhet av att arbeta med kontoavstämningar och vill arbeta på Sweco? Sök idag då urval sker löpande!

    Företaget
    Sweco planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Resultatet av vårt arbete blir hållbara byggnader, effektiv infrastruktur och tillgång till el och rent vatten. Med 15 000 medarbetare i Europa kan vi erbjuda våra kunder rätt kompetens för varje sammanhang. Vi genomför uppdrag i 70 länder varje år. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa med en omsättning på cirka 16,9 miljarder SEK. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm.

    I Sverige erbjuder Sweco ett brett utbud av tjänster inom arkitektur, byggkonstruktion, installation, infrastruktur, vatten & miljö, projektledning, energisystem, IT för samhällsutveckling och industri.

    Tjänsten
    Vi söker nu en ekonomikonsult som kommer arbeta inom leverantörsreskontra på Swecos fräscha kontor på Kungsholmen. Du kommer tillhöra ett team på 19 personer och arbeta med stora flöden, gruppen hanterat runt 10 000-14 000 fakturor i månaden. I arbetsuppgifterna ingår även projekt- och kontoavstämningar. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med chans till förlängning, du anställs av Placera Personal och arbetar som konsult hos Sweco.

    Kvalifikationer
    För att passa i tjänsten som ekonomikonsult hos Sweco ser vi att du har följande bakgrund:

    • 3-5 års erfarenhet av ekonomiarbete, främst leverantörsreskontra och stora flöden
    • Erfarenhet av att arbeta med kontoavstämningar
    • Erfarenhet från arbete på ett Shared Service Center ser vi som meriterande
    • Svenska och engelska flytande i tal och skrift

    Personligt
    Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är en flexibel och anpassningsbar person med stor kommunikativ förmåga. Du är en förändringsbenägen, ansvarstagande lagspelare som föredrar öppenhet och raka kort.

    Varaktighet/Lön
    Konsultuppdrag med start omgående och 6 månader fram, med chans till förlängning
    Heltid, 40 h/v
    Lön enligt överenskommelse

    Bli en av oss
    Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

    Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.