HR/Lön

2018-11-26

HR-partner med erfarenhet av schemaläggning för uppdrag på 4 mån

Stockholms län Visstid (3-6 månader) 2018-12-26 | 15 dagar kvar

      Tjänsten
      För vår kunds räkning söker vi nu en person med bakgrund inom HR och som tidigare arbetat med rekrytering och schemaläggning. Vår kund jobbar inom retail och har kontor och butiker runt om i Norden. Huvudkontoret finner du i Järfälla och det är detta kontor som tjänsten utgår ifrån. Det är ett konsultuppdrag med start i jan/feb 2019. Uppdraget är på 4 månader men för rätt person finns det möjlighet att det blir en långsiktig lösning.

      I tjänsten kommer du att arbeta med brett med olika typer av HR-frågor. Du kommer tillhöra ett team på 2 personer som ansvarar för både Sverige, Danmark och Finland. Ditt huvudfokus kommer vara schemaläggning och operativt rekryteringsarbete. Du arbetar tätt ihop med butikschefer runt om i landet och hjälper dem i deras arbete. Det kan röra sig om att supporta dem i policys, se över olika avtal och utveckla och säkerställa en god arbetsmiljö. Det kommer även ingå enklare fackliga förhandlingar men också att ta fram nyckeltal som personalkostnader, personalomsättning med mera.

      Kvalifikationer
      För att passa in i denna roll ser vi att du stämmer in på följande kvalifikationer

      • Du har erfarenhet av HR-relaterat arbete
      • Du har erfarenhet av retailbranchen 
      • Du har goda kunskaper i schemaläggning
      • Du har förhandlingsvana
      • Du har grundläggande arbetsrättsliga kunskaper
      • Du har flytande kunskaper i engelska och svenska, då det krävs i tjänsten
      • Meriterande om du har en utbildning inom HR

      Personligt
      För att passa in i denna roll krävs det att du är självgående, driven och engagerad. Du innehar en god kommunikativ förmåga och är pedagogisk och social. Vidare är du stresstålig, lösningsorienterad samt arbetar både organiserat och strukturerat

      Arbetstid/Varaktighet
      Heltid, 40h/v (flextider)
      Start: jan/feb 2019
      4 mån med stor möjlighet till förlängning 

      Bli en av oss
      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.