Kontor/Administration

2018-08-21

Hyresadministratör till HSB Arlanda

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre)

Hoppsan! Du har kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - vi har många spännande tjänster att söka!

Sök en liknande tjänst

    Vill du arbeta i en bred roll med både administration och kundkontakt? Då kan du vara den vi söker till HSB Arlanda! Sök idag då urval sker löpande!

    HSB Arlanda är ett självständigt kooperativt företag som verkar i Sigtuna kommun. De erbjuder bostadsrättsföreningar helhetslösningar inom förvaltning och förvaltar idag 25 000 lägenheter samt ett bestånd av egna hyresrätter. Idag arbetar ca 100 medarbetare på deras två kontor i Sigtuna och Järfälla.

    Tjänsten
    HSB söker nu dig som vill arbeta i Kundcenter med utmanande och varierande arbetsuppgifter. Har du tidigare administrativ erfarenhet och är van med att hantera kundkontakter och frågeställningar från kunder är det ett stort plus. Vi söker även dig som känner dig trygg med att instruera andra och kanske har erfarenhet av att hålla i utbildningar? Då du i rollen kommer vara delaktig i att ge support och stöd åt våra kunder. Du kommer ingå i en grupp som består av kundteamshandläggare inom fyra olika geografiska områden och ni ansvarar tillsammans för HSB:s kunder och medlemmar.

    Förekommande arbetsuppgifter i rollen:

    • Kommunikation med bostadsföreningarna och boende samt registrera ärenden i ärendehanteringssystem
    • Hantera frågor rörande medlemskap, betalningar, avtal, panter, parkeringsplatser och köhantering, vilket till en större del hanteras i fastighetssystemet
    • Säkerställa leverans enligt avtal
    • Utveckla- och driva effektivisering av rutiner och processer

    Kvalifikationer
    Följande kvalifikationer ser vi som lämpliga för tjänsten:

    • Minst 1 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, inom administration och/eller kundservice
    • God systemvana och vana av att kommunicera i telefon och mail
    • Svenska och engelska flytande i tal och skrift
    • Har du kunskaper i Superoffice samt erfarenhet av större affärssystem/ärendehanteringssystem ser vi det som mycket meriterande

    Personligt
    Vi söker dig med ett effektivt arbetssätt, som trivs i en miljö med högt tempo. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig samt ser möjligheterna i förändringar. Vidare har du en god samarbetsförmåga, är en god lyssnare och kommunikatör och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Som person är du uppmärksam och tillmötesgående och ser till att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla parter.

    Arbetstid/Varaktighet
    Konsultuppdrag på 1 år med goda chanser till förlängning
    Start: Omgående
    Arbetstider: 37,5 h/v, mån-ons 08.00-17.00, tors 08.00-18.00, fre 08.00-12.00
    Placering: Märsta

    Bli en av oss
    Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

    Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.