Kontor/Administration

2019-03-19

Hyresadministratör till HSB Jakobsberg

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre)

Hoppsan! Du har kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - vi har många spännande tjänster att söka!

Sök en liknande tjänst

    HSB Jakobsberg söker dig som vill arbeta i en bred administrativ roll med många olika kontaktytor. Sök idag då urval sker löpande!

    HSB är en medlemsorganisation och Sveriges största bostadskooperation. Sedan starten 1923 har vi byggt och förvaltat bostäder och bidragit till många innovativa lösningar för det moderna boendet. Idag är vi ett 30-tal regionföreningar runt om i landet varav HSB Norra Stor-Stockholm är en av tre i Stockholmsområdet.

    HSB Norra Stor-Stockholm förvaltar ett hundratal bostadsrättsföreningar och fastigheter med cirka 15 000 lägenheter i Järfälla, Sollentuna, Upplands Väsby och Upplands Bro. Vi är norra Stockholms största bostadsföretag och en av regionens ledande bostadsbyggare med cirka 500 nya bostäder på gång de närmaste åren. På HSB Norra Stor-Stockholm arbetar drygt 80 personer och kontoret ligger i Jakobsberg centrum. Under hösten 2018 har en sammanslagning av HSB Norra Stor-Stockholm och HSB Arlanda skett och verksamhetsområdet har utökats med Sigtuna kommun.

    Tjänsten
    HSB söker nu dig som vill arbeta i Kundcenter med utmanande och varierande arbetsuppgifter. Har du tidigare administrativ erfarenhet och är van med att hantera kundkontakter och frågeställningar från kunder är det ett stort plus. Vi söker även dig som känner dig trygg med att instruera andra och kanske har erfarenhet av att hålla i utbildningar? Då du i rollen kommer vara delaktig i att ge support och stöd åt våra kunder. Du kommer ingå i en grupp som består av kundteamshandläggare inom fyra olika geografiska områden och ni ansvarar tillsammans för HSB:s kunder och medlemmar.

    Förekommande arbetsuppgifter i rollen:
    • Kommunikation med bostadsföreningarna och boende samt registrera ärenden i ärendehanteringssystem
    • Hantera frågor rörande medlemskap, betalningar, avtal, panter, parkeringsplatser och köhantering, vilket till en större del hanteras i fastighetssystemet
    • Säkerställa leverans enligt avtal
    • Utveckla- och driva effektivisering av rutiner och processer

    Kvalifikationer
    Följande kvalifikationer ser vi som lämpliga för tjänsten:

    • Minst 1 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, inom administration och/eller kundservice
    • God systemvana och vana av att kommunicera i telefon och mail
    • Svenska och engelska flytande i tal och skrift
    • Har du kunskaper i Superoffice samt erfarenhet av större affärssystem/ärendehanteringssystem ser vi det som mycket meriterande

    Personligt
    Vi söker dig med ett effektivt arbetssätt, som trivs i en miljö med högt tempo. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig samt ser möjligheterna i förändringar. Vidare har du en god samarbetsförmåga, är en god lyssnare och kommunikatör och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Som person är du uppmärksam och tillmötesgående och ser till att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla parter.

    Arbetstid/Varaktighet
    Konsultuppdrag med start omgående och fram till årsskiftet, med chans till förlängning
    Arbetstider: 37,5 h/v, mån-tor 08.00-17.00, fre 08.00-14.30. Sommartid mellan maj-sep mån-tor 08.00-16.00, fre 08.00-14.00.
    Placering: Jakobsberg

    Bli en av oss
    Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

    Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.