Ekonomi/Bank/Finans

2019-03-11

Inköpsadministratör till internationellt företag

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre)

Hoppsan! Du har kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - vi har många spännande tjänster att söka!

Sök en liknande tjänst

      Vår kund är ett välkänt internationellt företag med placering i Solna nära Mall och Scandinavia. Till en av deras inköpsavdelningar söker de nu en inköpsassistent. Det är ett konsultuppdrag med start omgående i ca 8 månader med mycket god möjlighet till förlängning. Du blir anställd på heltid (40h/v) som konsult via Placera Personal.

      Tjänsten
      Som inköpare / inköpsadministratör arbetar du nära flera olika funktioner på företaget så som projektledare, inköpare samt ekonomer. I tjänsten kommer du att ansvara för det operativa inköpsflödet, uppföljning av olika faser inom vissa projekt samt sköta dokumentering och uppdatering av ordrar. Du avlastar och supportar strategiska inköpare med enklare processer och har ett nära samarbete med både nationella och internationella leverantörer. Det är en heltidstjänst med start i mars där du blir anställd som konsult via Placera personal. Startdatum för tjänsten är i början av mars och sträcker sig fram tills november, med stor möjlighet till förlängning.

       Kvalifikationer:

      • Du har en allmän förståelse för inköpsflödet så som termer och affärsprocesser
      • Du har minst 1-2 års erfarenhet av inköp
      • Du är mycket systemvan och det är ett stor plus om du tidigare arbetat i SAP
      • Du har mycket goda kunskaper i Excel.
      • Du har flytande kunskaper i både svenska och engelska då det krävs i tjänsten.

      Personligt
      För att passa in i denna tjänst så måste du vara noggrann och ha ett öga för detaljer. Du är van vid att arbeta i ett högt tempo och är snabblärd samt självgående. Vidare har du en mycket god kommunikativ förmåga och har lätt för att anpassa dig och komma överens med många olika typer av personer. 

      Intresserad av tjänsten? Sök den redan idag då vi arbetar med ett löpande urval och kan tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

      Arbetstid/Varaktighet
      Heltid (40h/v)
      Start: 4 mars
      Uppdragslängd: Ca 8 mån med stor möjlighet till förlängning 

      Bli en av oss
      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.