Kontor/Administration

2019-05-06

Junior administratör på deltid till Apoteket under sommaren.

Stockholms län Visstid (Sommarmånader (juni-augusti))

Hoppsan! Du har kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - vi har många spännande tjänster att söka!

Sök en liknande tjänst

      Är du i början av din ekonomikarriär eller pluggar inom ekonomi eller logistik? Har du god systemvana och älskar att lösa problem? Sök då till Apoteket som administratör under sommaren.

      Företaget
      Apoteket erbjuder ett brett sortiment av varor och tjänster inom läkemedel och hälsa till privatpersoner, företag och producenter inom vård och hälsa. Apoteket är ett av Sveriges starkaste varumärken och har högt anseende, inte minst när det gäller läkemedel och hållbarhet. Även sortiment och samhällsansvar får högt betyg i flera undersökningar.

      Tjänsten
      Till Apotekets huvudkontor i Arenastaden söker vi nu en administratör till logistikkoordinaterna för ett uppdrag under sommaren. För att passa i rollen tror vi att du är i början av din karriär, förståelse och ett stort intresse för ekonomi. Du har gärna tidigare erfarenhet av att arbeta på lager och har förståelse kring hela flödet. Som administratör kommer du att arbeta nära och stötta logistikkoordinatorerna och arbeta med avvikelsehantering, leveranser till lager och uppföljning av sena leveranser. Du kommer även att ha mycket extern kontakt med leverantörer och bredda ut dina kontakter inom logistik, ekonomi, inköp och marknad på Apoteket AB. Du kommer att tillhöra avdelningen för varuförsörjning och arbeta nära logistikkoordinatorer och fakturamatcharna.

      Tjänsten är ett konsultuppdrag med start i juni fram till mitten av augusti. Uppdraget är på deltid fyra timmar om dagen mån-fre. Möjlighet till att ibland arbeta hemifrån och att själv lägga upp sina arbetstider under dagen finns.

      Kvalifikationer
      Följande bakgrund ser vi som passande för tjänsten som Administratör:

      • Du är systematiskt lagd och har en känsla för bra service.
      • Du har goda systemkunskaper, duktig på Excel och har mycket god datavana.
      • Du har en fullständig gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot ekonomi. Det är meriterande om du har en eftergymnasial ekonomiutbildning inom ekonomi/logistik.
      • Arbetslivserfarenhet inom logistik/lager är meriterande.
      • Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

      Personligt
      Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper tror att du är en person som har lätt för att samarbeta och som trivs med att arbeta i team. Vidare är du en glad och positiv do:er som gillar att arbeta noggrant och strukturerat. Du är systematiskt lagd och har en känsla för bra service.

      Intresse för tjänsten?
      Känner du igen dig? Tveka inte att skicka in din ansökan. Vi gör urval och intervjuer löpande. Välkommen med din ansökan!

      Bli en av oss
      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en verksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

      Sökord: Administration, logistik, sommarjobb, Apoteket, datavana, ekonomi, inköp