Ekonomi/Bank/Finans

2019-02-14

Junior Ekonomiassistent till Skönhetsföretag i Stockholm

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre)

Hoppsan! Du har kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - vi har många spännande tjänster att söka!

Sök en liknande tjänst

      Är du nyexaminerad inom ekonomi och vill arbeta i en bred roll som ekonomiassisten? Då kan detta vara tjänsten för dig!

      Företaget:
      Företaget är ett snabbväxande företag inom skönhetsbranschen och finns över hela norden. De är en av de äldsta skönhetsbutikerna på nätet i Sverige och har flera fysiska butiker. De säljer hudvård, hårvård, smink och parfymer. Deras vision är att kunna erbjuda fantastiska hudvårdsprodukter oavsett var man bor.

      Tjänsten:
      Vi söker nu för vår kunds räkning en junior ekonomiassistent för ett uppdrag på åtta månader. Du kommer att arbeta i ett mindre team på deras ekonomiavdelning på Östermalm i Stockholm. Där kommer du att få stötta upp och hjälpa till i det dagliga ekonomiska arbetet. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start senast 1 mars. Kontorstider mån-fre 8-17.

      Arbetsuppgifter:
      Du kommer att arbeta i en bred roll som ekonomiassistent där du kommer bland annat kommer att:
      - Ha kontakt med leverantörer
      - Hantera påminnelser
      - Ta hand om leverantörsfakturor och attestera fakturor
      - Boka kassarapporter

      Kvalifikationer:
      Vi ser följande kvalifikationer som lämpliga för tjänsten:
      - Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
      - Har en utbildning inom ekonomi.
      - Tycker om siffror och har ett öga för detaljer.
      - Har du tidigare arbetat i Visma Business är detta en fördel.

      Personligt:
      För att lyckas i rollen som junior ekonomiassistent tror vi att du är driven och ambitiös. Du har lätt för att arbeta i team och vill utveckla dig inom ekonomi. Du är noggrann och strukturerad och gillar att ha saker att göra.

       

       Bli en av oss

      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.