Kontor/Administration

2019-03-19

Kundansvarig kundservicemedarbetare till företag i Täby

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre) 2019-04-12 | 22 dagar kvar

      Är du en rådgivande och administrativ person som älskar att ge service till dina kunder? Då kan vi ha rätt tjänst för dig!

      Företaget 
      Vår kund erbjuder leasing av fordon till företag både i Sverige och internationellt i 43 länder. På det trevliga kontoret i Täby kyrkby arbetar idag 80 personer och du kommer ingå i en Customer serviceavdelning bestående av 30 härliga och positiva kollegor.
      Tjänsten som kundansvarig är på heltid med start omgående. 

      Tjänsten
      I rollen som kundansvarig arbetar du med ett av företagets stora nyckelkund som både är rolig och spännande att bearbeta. Du ansvarar för att ge kunden hög kundservicenivå via telefon och e-post, rådgivning och uppföljning. Rollen innebär också att du aktivt arbetar för att förbättra interna rutiner och processer. Du kommer arbeta nära kundens ansvariga säljare och tillsammans ser ni till att ge kunden bästa tänkbara service. 

      Arbetsuppgifter
      I rollen som kundansvarig har du bland annat följande arbetsuppgifter:

      • Svara på inkommande samtal och e-mail 
      • Ansvara för att följa och löpande utveckla kundens bilpolicy med avseende på bilmodeller, kostnadsposter, skatter och regler
      • Vara rådgivande part åt kunden i olika frågor om kundens fordonsinnehav
      • Hantera kontrakt från början till slut genom rådgivning, offerering, omkalkyleringar, beställning och avslut av fordon och kontrakt
      • Tillsammans med ansvarig säljare ha kontinuerliga personliga möten eller telefonmöten med kunden
      • Aktivt följa upp resultat i kundundersökningen
      • Uppdatera kundens kreditlimit genom kreditavdelningen
      • Ansvara för att rätt information om kunden och dennes önskemål för fordonshanteringen finns väl dokumenterat i de olika systemen
      • Arbeta proaktivt med kunder, tex komma med förbättringsförslag

      Kvalifikationer
      För att passa i rollen ser vi följande bakgrund som lämplig:

      • Tidigare erfarenhet av kundservice och administration
      • Erfarenhet inom leasing och/eller finans är starkt meriterande
      • Erfarenhet eller intresse för bilbranschen är meriterande
      • Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift
      • Goda kunskaper i MS Office, särskilt i Excel


      Personliga egenskaper

      Som person är du social, flexibel, kommunikativ och tycker det är roligt att ge bästa möjliga service till kunder. Du är positiv och ser lösningar i stället för problem. Andra viktiga egenskaper för rollen är att du är en noggrann och strukturerad administratör som har en mycket god organisationsförmåga.

      Arbetstid/Varaktighet
      Heltid/1 års konsultuppdrag med goda möjligheter till förlängning eller anställning på kundföretaget.

      Bli en av oss
      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

      Nyckelord: kundservice, kundservicemedarbetare, customer service, bil, bilbranschen, kundtjänst