HR/Lön

2019-04-15

Kundansvarig med flytande arabiska till ELFA Assistans

Stockholms län Tillsvidare

Hoppsan! Du har kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - vi har många spännande tjänster att söka!

Sök en liknande tjänst

    Vill du arbeta i en bred roll på ett företag som gör skillnad? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som kundansvarig på ELFA Assistans i Solna. Sök idag då urval sker löpande!

    Företaget
    ELFA Assistans i Sverige AB bedriver personlig assistans och vänder sig till personer med funktionsnedsättning som vill leva ett aktivt och utvecklande liv. All verksamhet bedrivs med utgångspunkt i LSS intentioner om individens rätt till delaktighet, självbestämmande, integritet och inflytande och vår vision är att företaget ska betraktas som ett kompetent och personligt assistansbolag.

    Tjänsten
    För ELFA Assistans räkning söker vi en kundansvarig som brinner för personalfrågor och som genom dokument, blanketter och rutiner tillförser att kunder och medarbetare får en personlig assistans samt anställning som genomsyras av kvalitet och värderingar. Tjänsten gäller en direktrekrytering till ELFA Assistans på heltid och alla frågor kring tjänsten hanteras av Placera Personal.

    Du kommer i tjänsten som kundansvarig arbeta med bland annat följande:

    • Delta vid nykundsmöten samt kontakt med försäkringskassa och vid behov delta vid möten i frågor som rör assistans/personalfrågor
    • Se över schema och rekrytera personal samt anställa personal för retrotimmar
    • Sköta dokumentation och registrera i dokumentationssystemet
    • Följa upp och revidera genomförandeplaner, bilagor, scheman och liknande samt ansvara för att schema och arbetstider överensstämmer med ATL och kollektivavtal
    • Hantera avvikelser, klagomål och anmälningar gällande missförhållanden enligt rutiner samt dokumentera arbetsgivaranteckningar, hantera olycksfall, tillbud, utlägg och liknande
    • Uppsägning och avslut av personal, delta i personalmöten, medarbetarsamtal och lönerevisioner
    • Arbeta aktivt för en god arbetsmiljö och vid behov delta i genomförandet av riskanalys/arbetsmiljörond
    • Ha övergripande koll på lagar och regler (ATL, LSS, SFB, kollektivavtal etc) och se till att dessa följs

    Kvalifikationer
    Följande bakgrund ser vi som passande för att axla rollen som kundansvarig:

    • God administrativ erfarenhet från liknande tjänst, exempelvis ekonomiassistent, kundansvarig och/eller personalansvarig
    • Svenska och arabiska flytande i tal och skrift
    • B-körkort
    • Arbetserfarenhet från liknande eller närliggande branscher ser vi som mycket meriterande
    • Eftergymnasial utbildning ser vi som meriterande

    Personligt
    Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är positiv och engagerad person som är effektiv, noggrann och strukturerad i ditt arbete. Vidare är du ödmjuk och pålitlig samt prestigelös och tar dig an uppgifter högt som lågt. Du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt och är en teamspelare som har lätt för att hantera olika kontaktytor, internt som externt.

    Intresse för tjänsten
    Låter tjänsten intressant? Skicka in din ansökan direkt. Vi gör löpande urval och intervjuer och tjänsten kommer att tillsättas omgående. Välkommen med din ansökan!

    Placera Personal som rekryteringspartner
    Placera Personal är en av branschens mest erfarna och betrodda rekryterings- och konsultuthyrningsföretag, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster samt har också specialistkompetens inom rekrytering på chefsnivå.

    Vi är en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Placera Personals positiva företagskultur bidrar till att medarbetare stannar länge hos oss, vilket är en framgångsfaktor som långsiktig samarbetspartner till våra kunder och en trygghet för dig som kandidat.