Ekonomi/Bank/Finans

2019-04-03

Kundreskontraansvarig till företag i Bromma

Stockholms län Tillsvidare

Hoppsan! Du har kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - vi har många spännande tjänster att söka!

Sök en liknande tjänst

    Vill du arbeta i en bred roll med mycket ansvar i rollen som kundreskontraansvarig hos vår kund? Har du dessutom redovisningserfarenhet? Då kan du vara den vi söker!

    Vi söker nu en ekonomiassistent till rollen som kundreskontraansvarig till omtyckt företag i Bromma. Vår kund utvecklar, tillverkar och marknadsför olika varumärken och produkter inom hus, hem och trädgård som säljs via återförsäljare i hela Norden. Företaget sitter i trevliga lokaler i Bromma. På kontoret arbetar idag 35 medarbetare och du kommer tillhöra ekonomiavdelningen bestående av 4 personer.

    Tjänsten
    Till vårt trevliga kundföretag söker vi nu en ekonomiassistent. Tjänsten innebär att ansvara för kundreskontran för två bolag i deras affärssystem IFS Applications. Du kommer att bl.a. bokföra post- och bankgirobetalningar, sköta kravhantering och räntefakturering samt bidra med underlag inför kreditmöten och årsbokslut. Tjänsten är på heltid, med start omgående och gäller en direktrekrytering till vårt kundföretag.

    Arbetsuppgifter:

    I rollen som kundreskontraansvarig har du bland annat följande arbetsuppgifter:

    • Bokning av post och bankgiroinbetalningar
    • Påminnelser och kravhantering
    • Räntefakturering
    • Avstämningar
    • Sammanställa underlag till månatliga kreditmöten
    • Vara ekonomiavdelningen behjälplig med andra förekommande uppgifter

    Kvalifikationer
    För att passa i rollen som kundreskontraansvarig ser vi gärna följande erfarenhet:

    • Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom redovisning
    • Minst gymnasial utbildning med inriktning ekonomi
    • Tidigare jobbat i något affärssystem
    • Goda kunskaper i Excel
    • Erfarenhet av IFS är meriterande

    Personligt
    Som person är du social, positiv och utåtriktad. Du är noggrann, ansvarsfull och har lätt för att sätta dig in i nya uppgifter och trivs med varierande arbetsuppgifter. Vidare ser vi att du har en god förmåga att kommunicera då du dagligen kommer ha kundkontakt både per telefon och via mail.

    Intresse för tjänsten?
    Känner du igen dig? Tveka inte att skicka in din ansökan direkt. Vi gör löpande urval och intervjuer och tjänsten ska tillsättas snarast möjligt. Välkommen med din ansökan!

    Placera Personal som rekryteringspartner
    Placera Personal är en av branschens mest erfarna och betrodda rekryterings- och konsultuthyrningsföretag, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster samt har också specialistkompetens inom rekrytering på chefsnivå.

    Vi är en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Placera Personals positiva företagskultur bidrar till att medarbetare stannar länge hos oss, vilket är en framgångsfaktor som långsiktig samarbetspartner till våra kunder och en trygghet för dig som kandidat.

    Sökord: ekonomiassistent, ekonom, kundreskontra, bokföring, avstämningar