Kontor/Administration

2018-01-29

Kundservicemedarbetare med teknisk erfarenhet till Sandvik

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre) 2018-02-28 | 5 dagar kvar

    Brinner du för kundservice, vill tillhöra ett internationellt team och arbeta på ett högteknologiskt företag? Sök då tjänsten som teknisk kundservicemedarbetare till Sandvik!

    Vill du tillhöra ett positivt och internationellt kundserviceteam med chans att utveckla en helt ny funktion och få möjlighet att växa med organisationen, då är det här en roll för dig! Sandvik är en global och högteknologisk industrikoncern, med ett starkt fokus att förbättra kunders produktivitet, lönsamhet och säkerhet.

    Företaget
    Sandvik Mining and Rock Technology (SMRT) är en ledande leverantör av utrustning, verktyg, tjänster, support och tekniska lösningar inom gruv- och anläggningsindustrin. Deras globala organisation med dess verksamheter och samarbetspartners är spridda över alla kontinenter. Med kundfokus som ett av Sandviks främsta ledord strävar de efter att alltid uppfattas som det mest naturliga valet för deras kunder och genom att erbjuda lösningar baserade på kundernas behov bygger de framgång.

    Sandvik har flera kundservicecenter runt om i världen som tillhandahåller säljstöd och kundservice till alla SMRT-kunder. De befinner sig nu i en förändringsprocess där de ska bygga upp ett nytt kundservicecenter i Järfälla, Stockholm. Det nya kundservicecentret kommer tillhandahålla kundservice för Sverige, Norge och UK.

    Tjänsten
    Vi söker nu för Sandvik Mining and Rock Technologies räkning en svensktalande kundservicemedarbetare till deras nya kundserviceteam. Du kommer arbeta med support till SMRT- kunder gällande frågor kring produkter och tjänster, via både telefon och mail, orderhantering, returer och reklamationer. Du kommer även att hantera system- och processadministration samt felsökningar.

    Kvalifikationer
    Följande bakgrund ser vi som lämplig för tjänsten:

    • Tidigare erfarenhet från arbete inom kundservice
    • Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift
    • Du behärskar hela Officepaketet och har god datorvana
    • Har du tidigare branscherfarenhet ser vi det som mycket meriterande

    Personligt
    Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper. För att passa i rollen som kundservicemedarbetare hos Sandvik är du en positiv och engagerad person med ett stort driv och ett tekniskt intresse. Du har en positiv inställning till förändringar, god prioriteringsförmåga och är orädd. Du har vidare lätt för att samarbeta med alla typer av människor, är öppensinnad och en problemlösare.

    Bli en av oss
    Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

    Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.