Kontor/Administration

2019-06-10

Kundservicemedarbetare till Becton Dickinson

Stockholms län Tillsvidare 2019-07-09 | 20 dagar kvar

      Är du en positiv glädjespridare som är en stjärna inom kundservice och administration? Då kanske tjänsten hos Becton Dickinson kan vara något för dig!

      Till vår omtyckta kund Becton Dickinson (BD) söker vi en kundservicemedarbetare till en spännande och komplex roll med goda utvecklingsmöjligheter. Hos BD får du möjlighet att arbeta i en internationell organisation med intressanta produkter som gör skillnad.

      Företaget
      Becton Dickinson (BD) är ett globalt medicintekniskt företag som arbetar med att förbättra medicinsk upptäckt, diagnostik och leverans av vård genom Advancing the world of health. De arbetar för att öka säkerheten för patient och vårdpersonal samt utveckla teknik som möjliggör medicinsk forskning och kliniska laboratorier. Becton Dickinson erbjuder innovativa lösningar som hjälper till att främja medicinsk forskning och genomik, förbättra diagnos av infektionssjukdomar och cancer, förbättra medicinering, främja infektionsbekämpning, utrusta kirurgiska och interventionella procedurer samt stödja hanteringen av diabetes.

      BD har sitt nordiska huvudkontor i Marievik i Stockholm. De sitter i nya och fräscha lokaler med utsikt över vattnet. Becton Dickinson AB har dotterbolag i Danmark, Finland och Norge och sitt centrallager i Belgien där det mesta av distributionen utgår i från. På huvudkontoret i Stockholm finns utöver kundserviceavdelningen även sälj- och marknad, IT, HR samt ekonomiavdelning. 

      Tjänsten
      Du kommer ingå i ett Nordiskt team bestående av 9 kollegor som sitter tillsammans i öppet landskap med närhet till varandra. Tillsammans med kollegor ger du service till företagets svenska kunder som mestadels är verksamma inom landsting, privatkliniker och universitet. Detta är en varierande och koordinerande roll med flera kontaktytor - både internt och externt och där den mesta korrespondensen sker via mail. 
      Detta är ett konsultuppdrag via Placera Personal med start omgående. Uppdraget beräknas pågå till årsskiftet med goda möjligheter till förlängning eller anställning. 

      Arbetsuppgifter
      I rollen som kundservicemedarbetare har du bland annat följande arbetsuppgifter:

      • Ta emot samtal (10-12/dag) och mail från kunder
      • Hantera ärenden gällande produktfrågor, kontrakt, leveranser, priser, returer och reklamationer
      • Logga ärenden i olika affärssystem
      • Orderuppföljning
      • Avancerade krediteringar
      • Övrig administration

      Kvalifikationer
      För denna roll söker vi dig som har följande bakgrund

      • Tidigare erfarenhet av kundservice och/eller administration
      • Du har god kommunikativ förmåga i tal och skrift
      • God systemvana och kunskaper i Officepaketet
      • Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift
      • Tidigare erfarenhet inom sjukvård är meriterande

      Personligt
      För denna tjänst lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är serviceinriktad, orädd och driven. Du trivs bra i en roll där det är en mix av både kunddialog och administration. Din samarbetsförmåga är mycket god och du stöttar gärna upp dina kollegor likväl som du inte är rädd för att be om hjälp om det är något som du inte förstår. Du är också strukturerad, snabblärd, flexibel och bidrar till ett positivt klimat. Vidare är du ansvarstagande och ser till så att dina arbetsuppgifter inte blir liggandes.

      Arbetstid/Varaktighet
      Start: Omgående - till årsskiftet med goda möjligheter till förlängning eller anställning
      Arbetstider: Mån-Tors 8-16:30. Fre 8-16.
      Placering: Marievik

      Intresserad av tjänsten?
      Sök tjänsten redan i dag. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

      Sökord: kundtjänst, kundservice, koordinator, medicinteknik

      Bli en av oss
      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.