Kontor/Administration

2019-04-11

Kundsupport till spännande företag i Upplands Väsby

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre) 2019-05-11 | 14 dagar kvar

      Är du en administrativ person som älskar att ge service till dina kunder och dessutom har ett bilintresse? Då kan vi ha rätt tjänst för just dig!

      Företaget 
      Vår kund är ett helägt dotterbolag inom en stor internationell koncern inom bilindustrin som har verksamhet i 65 länder. Den svenska verksamheten har kontor norr om Stockholm, i Uppland Väsby där ca. 75 anställda arbetar i nya fräscha lokaler som är utformade utefter deras verksamhet. Nu söker vi en medarbetar till deras kundsupport inom avdelningen Parts & Accessories.

      Tjänsten
      I denna roll kommer du agerar support gentemot återförsäljare och verkstäder. Arbetet kommer att ske mestadels via telefon, mejl och i ett supportsystem. I tjänsten ingår även att ge övrig administrativ support till respektive bilmärken, administrera försäljning av reservdelar och tillbehör. Du kommer också att administrera avtal samt utbilda kunder i deras säljsystem.Detta är en tjänst som kräver att du tidigare arbetat inom fordonsbranschen där du har arbetat mot återförsäljare, verkstäder eller importörer kring t.ex. reservdelar. Vi ser även att du är duktig på att kommunicera, agerar proaktivt och är en teamspelare. Vidare tror vi att du är strukturerad och servicemedveten person och har du även ett genuint bilintresse, tror vi att du kommer att passa in väldigt bra ute hos vår kund!

      Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och 6 månader framåt med möjlighet till förlängning. Uppdraget är på heltid och med arbetstiderna 8.00-16.30 mån-fred.

      Kvalifikationer
      För att passa i rollen ser vi följande bakgrund som lämplig:

      • Tidigare erfarenhet inom kundservice och administration
      • Fordonskännedom
      • Erfarenhet eller intresse för bilbranschen är meriterande
      • Goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift
      • Goda kunskaper i MS Office, särskilt i Excel

      Som person är du social, flexibel, kommunikativ och tycker det är roligt att ge bästa möjliga service till kunder. Du är positiv och ser lösningar i stället för problem. Andra viktiga egenskaper för rollen är att du är en noggrann och strukturerad administratör som har en mycket god organisationsförmåga.

      Arbetstid/Varaktighet
      Heltid/6 månader med goda möjligheter till förlängning

      Bli en av oss
      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

      Nyckelord:  kundservice, kundservicemedarbetare, customer service, kundsupport bil, bilbranschen, kundtjänst