HR/Lön

2018-09-13

Löneadministratör till Atea i Kista sökes omgående!

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre)

Hoppsan! Du har kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - vi har många spännande tjänster att söka!

Sök en liknande tjänst

      Vill du få chansen att komma in på en spännade arbetsplats med högt i tak, där du få ta eget ansvar och bygga på dina kunskaper inom löneberedning? Sök då denna tjänst redan idag!

      Företaget
      Atea finns i sju länder i Norden och Baltikum och har ca 6 900 medarbetare samt är marknadsledare i Norden och Baltikum och är den näst största it-infrastrukturleverantören i Europa. I Sverige har bolaget ca. 2300 anställda på ett trettiotal orter och vi söker nu en löneadministratör till Ateas huvudkontor i Kista på heltid.

      Tjänsten
      Du kommer att arbeta i en stimulerande företagskultur där det är högt i tak och där verksamheten genomsyras av öppenhet, delaktighet och förankring. I tjänsten som löneadministratör kommer du att ha ett helhetsansvar för lönehanteringen. Löneavdelningen består idag av 4 personer, samt en lönechef som tillsammans administrerar och kontrollerar månatligen 2500 löner, 600 tjänstebilar samt 1700 reseräkningar. Som löneadministratör hos oss Atea kommer du hantera personalformalia och löner för ca 700 anställda och vara kontaktperson för anställda, chefer & myndigheter. Befattningen innebär också kontroll av reseräkningar, dokumentation, registerunderhåll samt andra vanligt förekommande arbetsuppgifter inom lön. Tjänsten är en så kallad Hyr- köp där du anställs som konsult de första 6 månaderna med ambitionen att gå över i en anställning hos Atea efter det.

      För att lyckas som löneadministratör på Atea tror vi att du hehöver:

      • Arbetat i minst 2 år med självständigt lönearbete, gärna i ett större företag med större volymer
      • Vara uppdaterad inom lagstiftning relaterat till löneområdet
      • Ha vana av att arbeta i Microsoft Office
      • Behärska svenska i tal och skrift

      Meriterande egenskaper inkluderar:

      • Tidigare erfarenhet av lönesystemet Agda
      • Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
      • Van vid hantering av reseräkningar

      Personligt
      Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och vi söker dig som är en noggrann, strukturerad, engagerad person med mycket driv och energi. Vidare har du en hög servicenivå och är en prestigelös teamspelare med rätt inställning till att allt går att lösa!

      Intresse för tjänsten?
      Är du intresserad av tjänsten som löneadministratör, tveka då inte att skicka din ansökan omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. 

      Bli en av oss
      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en verksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

      Nyckelord: löneadministration, löneadministratör, lönespecialist, AGDA, lön