HR/Lön

2018-04-27

Löneadministratör till en av Sveriges bästa arbetsgivare

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre)

Hoppsan! Du har kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - vi har många spännande tjänster att söka!

Sök en liknande tjänst

    Vill du arbeta med löneadministration? Nu söker en av Sveriges bästa arbetsgivare en löneadministratör. Stämmer beskrivningen in på dig – tveka inte på att skicka in en ansökan!

    Om bolaget
    Vi söker en duktig löneadministratör till vår kund som har kontor centralt i Stockholm och som är ett ledande och snabbt växande IT- och managementkonsultbolag. Bolaget hjälper ledande företag att ligga i teknikens och digitaliseringens framkant och stöttar upp vid affärskritiska projekt. Vår kund har tidigare blivit utsedd till Sveriges bästa arbetsgivare i Universums stora medarbetarundersökning samt blivit listad som Sveriges bästa arbetsplats av Great place to work.

    Om tjänsten
    Som löneadministratör hos vår kund kommer du vara delaktig i hanteringen av den svenska löneadministrationen inhouse med ca 600 löner samt vara kontaktperson för outsourcingleverantörer av de nordiska lönerna. Arbetsuppgifterna innebär bland annat löneberedning, filinläsning, kontroller, rimlighetsbedömning, generering av bokföringsunderlag, uppdateringar av personaluppgifter samt frågor relaterade till lön. Rollen kommer även att innebära pensionshantering, semesterhantering och andra administrativa uppgifter. I din roll kommer du även att svara på olika personalrelaterade frågor och vi ser att du har ett stort intresse för förändringsprocesser och att arbeta i en dynamisk miljö.

    Kvalifikationer
    För att passa i rollen som löneadministratör hos vår kund ser vi att du har:

    • Minst 3–4 års erfarenhet inom löneadministration och beredning
    • Minst två års erfarenhet av nordiska löner
    • Gymnasieexamen inom ekonomi alternativt en KY-utbildning inom lön
    • Goda kunskaper i Excel
    • Intresse för nya system och gärna av HogiaLön och Agresso (meriterande)

    Personliga egenskaper
    Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper. Du är en social, kommunikativ och teamorienterad person. Vidare är du ansvarstagande, flexibel och noggrann. Du är en initiativtagare, tycker det är viktigt att få utmanas och utvecklas och du tycker det är roligt komma med förslag och idéer på förbättringar och förändringar.

    Övrig info om tjänst
    Heltid: 8.00-17.00
    Lön enligt överenskommelse 

    Bli en av oss
    Denna tjänst är en Hyr-Köpsrekrytering, där du initialt kommer att anställas som konsult via Placera Personal med ambitionen att, efter 6 månader, gå över i en fast anställning hos vår kund.

    Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

    Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.