HR/Lön

2018-11-20

Löneadministratör till konsultföretag i city

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre) 2018-12-20 | 9 dagar kvar

      Är du en positiv löneadministratör som är redo att anta nästa utmaning? Då kan vi ha rätt tjänst för dig!

      Tjänsten
      Vår kund är ett konsultbolag som hjälper såväl små enskilda firmor som stora koncerner med allt från bolagsstyrning och förvärv till strukturförändringar, outsourcing och affärsutveckling. Företaget har utsetts till Gasellföretag och Superföretag ett flertal gånger.
      På kontoret centralt i Stockholm arbetar idag 45 medarbetare. Du kommer ingå i en grupp med tre löneadministratörer som tillsammans ansvarar för 80 kunder och totalt 650 löner. Du kommer arbeta med olika kollektivavtal men med störst fokus på tjänstemannasidan. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid (deltid för den som önskar) med start så snart som möjligt och förväntas pågå 6 månader med möjlighet till förlängning. 

      Arbetsuppgifter
      I rollen som löneadministratör arbetar du brett med löpande lönehantering och har bland annat följande arbetsuppgifter:

      • Göra hela lönekörningen
      • Beräkna semesterlöneskuld
      • Administrera avvikelser
      • Hantera semesterårsskifte 
      • Kontrolluppgifter
      • Svara på mejl från anställda och kunder 
      • Bokföra lön och semesterlöneskuld
      • Hantera utlägg, förmåner och traktamenten

      Kvalifikationer
      För att passa i rollen ser vi följande bakgrund som lämplig: 

      • Minst två års erfarenhet som löneadministratör
      • Erfarenhet av det webbaserade lönesystemet Kontek är meriterande 
      • Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift  

      Som person är du en "doer" som tycker om att kavla upp ärmarna. Du är orädd, prestigelös, har en positiv attityd samt stort tålamod. 

      Arbetstid
      Heltid (med möjlighet till deltid), 6 månaders konsultuppdrag med möjlighet till förlängning

      Intresse för tjänsten?
      Känner du igen dig? Tveka inte att skicka in din ansökan. Vi gör urval och intervjuer löpande. Välkommen med din ansökan!

      Bli en av oss
      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

      Nyckelord: löneadministratör, lön, löner, löneadministration, lönekonsult