HR/Lön

2018-02-21

Lönekonsult till Bluegarden!

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre) 2018-03-14 | 19 dagar kvar

      Vill du arbeta inom outsourcingbranschen som lönekonsult där du får ansvara för hela löneprocessen? Stämmer detta in på dig – tveka inte på att skicka in en ansökan!

      Om bolaget
      Vi söker en duktig lönekonsult till Bluegarden som har sitt kontor centralt i Stockholm som erbjuder helhetslösningar inom HR och lön. Bluegarden har utvecklat lönesystem och HR-lösningar i över 30 år och deras lösningar säkerställer 16 miljoner löneutbetalningar per år. Deras mål är att göra lösningar som är enkla och användarvänliga och samtidigt effektiva så att tid och energi kan läggas på kärnverksamheten hos deras kunder. Nu söker de en medarbetare till deras lönecenter som jobbar med de kunder som valt att outsourca hela lönetjänsten till Bluegarden.

      Om tjänsten
      Som lönekonsult kommer du ha att ansvara för hela löneprocessen från ax till limpa ihop med ett par kollegor, ni kommer dela på ett antal kunder som kan variera i storlek och branschtillhörighet. Du kommer att tillhöra lönecenter på totalt cirka 10 personer där du kommer ha ett tätt samarbete med dina kollegor då man här jobbar i grupp och har ett gemensamt ansvar för sina kunder. Du kommer att ihop med dina arbetskamrater att administrera hela löneprocessen och vara kundens kontaktperson kring diverse lönefrågor. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader till en början, där du initialt kommer att anställas som konsult via Placera Personal men för rätt person finns goda möjligheter till anställning hos kund.

      Som lönekonsult hos Bluegarden kommer du bland annat att arbeta med:

      • Tidrapporter
      • Löneberedning
      • Generering av bokföringsunderlag
      • Uppdatera personaluppgifter
      • Svara på frågor från kund via mejl och telefon

      Kvalifikationer
      För att passa i rollen ser vi att du har:

      • Minst 2–3 års erfarenhet inom löneadministration och beredning
      • Tidigare arbetat självständigt med hela löneprocessen och tyda och förstå kollektivavtal
      • Systemvana
      • Erfarenhet av HR Plus är meriterande men inget krav
      • Goda kunskaper i framför allt svenska i både tal och skrift då den mesta kundkontakten sker på svenska

      Personliga egenskaper
      Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper. Du är en social, serviceminded och teamorienterad person. Vidare är du ansvarstagande, flexibel och noggrann. Du är en initiativtagare och trivs att jobba i ett högt arbetstempo ihop med engagerade kollegor!

      Bli en av oss
      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

      Sökord: löneadministratör, lönekonsult, HR Plus, lön