Kontor/Administration

2019-03-14

Leveransadministratör till välkänt bilföretag i framkant

Stockholms län Tillsvidare 2019-04-13 | 23 dagar kvar

    Vill du arbeta på ett bilföretag i framkant? Är du dessutom en fena på administration och gillar att arbeta i en bred roll? Då kan du vara den vi söker till vår kund i Sundbyberg!

    Tjänsten
    I tjänsten som leveransadministratör hos vår kund är du ansvarig för registrering och administration i specifika system av bilarna innan de ska levereras till slutkund. Du kommer ta fram rapporter, administrera finansiering och ekonomi inför leverans av bilarna och är ett stöd till säljarna och försäljningschefer. Du har många interna kontaktytor och främst samarbete med säljarna.

    Du kommer arbeta tätt med teamet som består av tre personer. Arbetsbelastningen kan variera från högt tempo till lugnare perioder och du behöver ha förmågan att kunna anpassa dig efter situation och gillar både ett högt tempo och kan hantera ett lugnare tempo. Du kommer arbeta i en mängd olika system, som Kobra, Excel, Infotorg och andra bilspecifika system. Tjänsten gäller ett konsultuppdrag på 6 månader, där du anställs av Placera Personal och arbetar som konsult hos vår kund. Intentionen är att du övergår i anställning hos vår kund efter de första 6 månaderna. Tjänsten är på heltid och innefattar tre olika schemalagda pass, 08.00-17.00, 08.30-17.30 eller 09.00-18.00.

    Kvalifikationer
    Följande bakgrund ser vi som lämplig för rollen som leveransadministratör:

    • Du har minst gymnasiekompetens, gärna med ekonomiinriktning
    • Du har erfarenhet från tidigare arbete inom administration och ekonomi, gärna från en liknande roll
    • Har du erfarenhet från motorbranschen är det meriterande
    • Svenska och engelska flytande i tal och skrift

    Personligt
    Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är en självständig person som samtidigt trivs med att arbeta i team. Du är stresstålig och har förmågan att prioritera rätt saker, särskilt vid ett högt arbetstempo. Vidare är du systemkunnig och sätter dig lätt in i nya system.

    Företaget
    Vårt kundföretag är Sveriges största enskilda återförsäljare av ett välkänt bilmärke och omsätter ca 790 miljoner. De är ca 170 medarbetare och har sin anläggning och huvudkontor i Sundbyberg. Förutom anläggningen i Sundbyberg har de ett antal fullserviceanläggningar i Stockholm och på andra orter i Sverige.

    Intresse för tjänsten?
    Känner du igen dig? Tveka inte att skicka in din ansökan direkt. Vi gör löpande urval och intervjuer och tjänsten ska tillsättas snarast möjligt. Välkommen med din ansökan!

    Bli en av oss
    Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en verksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

    Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

    Sökord: administration, leveransadministration, leveransadministratör, biladministration