Kontor/Administration

2019-06-07

Nordisktalande kundservicemedarbetare till Life Technologies

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre)

Hoppsan! Du har kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - vi har många spännande tjänster att söka!

Sök en liknande tjänst

      Har du goda kunskaper i danska alternativt i norska eller finska och gillar varierande arbetsuppgifter? Då kan tjänsten hos vår kund inom medicinteknik vara något för dig!

      Företaget
      Life Technologies är ett internationellt företag som är verksamma inom laboratoriebranschen, med kunder inom flera olika verksamheter som kemilabb, skolor och läkemedelsföretag. De arbetar både med utveckling och produktion av produkter samt ger support och service till sina kunder. De sitter i fräscha lokaler på Kungsholmen.

      Tjänsten
      Vi söker nu en dansktalande kundservicemedarbetare till Life Technologies för ett föräldravikariat på ca. 1 år. Gruppen består av åtta kollegor samt ansvarig chef. Du kommer i denna roll att få ta hand om deras dansktalande kunder men även hjälpa till inom de andra nordiska marknaderna (Sverige, Norge & Finland). Här kommer du att hjälpa till med olika förfrågningar från kund per telefon, ca. 10 samtal per dag. Här kommer du att hantera frågor som rör orderstatus, webbsidan samt hjälpa företagets säljare i olika ärenden. I denna roll kommer du även att vara avbytare i deras växel vid lunch samt under ledighet. Utbildning av växelsystemet Avaya kommer du få ute hos kund.

      Tjänsten är ett konsultuppdrag och du anställs av Placera Personal och arbetar som konsult hos Life Technologies, uppdraget sträcker sig ca.1 år framåt med önskvärd start i juni.

      Kvalifikationer
      Följande kvalifikationer ser vi som lämpliga för tjänsten:

      • Du behärskar danska flytande i tal och skrift (alt. norska eller finska)
      • Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
      • Du har god datorvana och behärskar Officepaketet
      • Gärna erfarenhet av service och administration

      Personligt
      För att passa i rollen hos Life Technologies ser vi att du är driven och vill utvecklas i en kundservicetroll. Vidare är du social och kommunikativ, har rätt inställning och gillar att ha kul på jobbet!

      Varaktighet/Arbetstid
      Heltid, 38,8 h/v.
      Start: Enligt överenskommelse, gärna i juni
      Varaktighet: Ca 1 år, avser ett föräldravikariat och du blir anställd som konsult via Placera Personal
      Arbetstider: Mån-Fredag 8-16:45
      Placering: Kungsholmen

      Intresse för tjänsten?
      Om du är intresserad av tjänsten så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan!

      Bli en av oss
      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en verksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

      Nyckelord: kundservice, kundtjänst, administration,