Kontor/Administration

2019-05-28

Office Administrator på 75% till företaget Magseis Fairfield

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre)

Hoppsan! Du har kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - vi har många spännande tjänster att söka!

Sök en liknande tjänst

      Är du en erfaren kontorsadministratör som är van att vara spindeln i nätet? Sök då tjänsten som Office Administrator på 75% till företaget Magseis Fairfield i Kista.

      Företaget
      Magseis Fairfield ASA är branschledande inom seismiska undersökningar av havsbotten. Tack vare ingenjörer med lång erfarenheter och stor kunskap inom olika teknikområden har man utvecklat ett nytt högteknologiskt system som väsentligt effektiviserat seismiskt datainsamling.

      Magseis Fairfield ASA har sitt huvudkontor i Oslo och teknisk utveckling av delsystem sker i Stockholm via dotterbolaget Magseis Technology AB. Man har också verksamheter i USA, Storbritannien, Brasilien och Singapore. Magseis ASA noterades på Oslobörsen i juni 2014 och i december 2018 förvärvades Fairfield Geotechnologies i USA och bolaget bytte då namn till Magseis Fairfield ASA.

      Tjänsten
      Vi söker nu en Office Administrator till vår kund, Magseis Technology AB i Kista. Tjänsten är ett föräldravikariat på ca 75% med start i augusti och varar till september 2020. Du kommer att vara anställd av Placera personal och arbeta som konsult ute på Magseis Technology´s kontor högt uppe i Kista Sience Tower. Med härlig utsikt och inspirerande miljö kommer du att vara spindeln i näten och vara deras kontorsadministratör. Du kommer att få sköta kontoret, köpa in kontorsmaterial, ha kontakt med leverantörer och hyresvärd, sköta leveranser och försändelser, samt göra ekonomiska delar så som fakturahantering. Företaget är ett dotterbolag till ett norskt företag och därför har du daglig kontakt med Norge i olika frågor både via telefon och mail. Någon resa till Norge kan också förekomma. Det är även du som kommer se till att det finns bullar till fredagsfikat och att trivseln är hög på kontoret. På kontoret sitter ca tio medarbetare, mestadels ingenjörer.

      Kvalifikationer
      -Avslutad gymnasieutbildning och eller relevant eftergymnasialutbildning
      -Tidigare erfarenhet av att ha driftat ett aktiebolag i mindre skala
      -Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
      -Flytande i engelska och svenska i tal och skrift

      Personligt
      För denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och tror att du är flexibel, ser vad som behövs göras och inte är rädd för att ta i om det behövs. Du trivs med att arbeta ensam samtidigt som du är en social person som tycker om att hjälpa till och vara spindeln i nätet. Du tar stort eget ansvar är strukturerad och har god prioriteringsförmåga.

      Arbetstid/varaktighet Ca 75% föräldravikariat aug 2019-sep 2020. Flexibla arbetstider.
      Intresse för tjänsten Låter detta som något för dig, sök tjänsten redan i dag då urval sker löpande!

      Bli en av oss
      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.