Ekonomi/Bank/Finans

2018-04-11

Operativ Projektkoordinator inom inköp!

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre) 2018-05-10 | 18 dagar kvar

      Vill du arbeta med inköp och logistik har vi det rätta jobbet för dig! Vill du dessutom jobba i ett internationellt och spännande bolag i Solna, skicka då in en ansökan!

      För ett konsultuppdrag med start omgående söker vi nu en operativ projektkoordinator till vår spännande kund. Bolaget sitter i nya, fina lokaler i Solna vid Arenastaden och företaget finns i närmare 200 länder och har ca 5 000 medarbetare i Sverige.

      Om tjänsten
      Din roll kommer att vara operativ projektkoordinator och du kommer att ingå i en enhet med ungefär 80 anställda som arbetar med drivteknik och industriautomation. Tjänsten innebär att ansvara för att beställningsunderlag från främst projektledare klarställs och sedan orderläggs i SAP. Övriga system kommer att användas för att klarställa beställningar. En del av arbetsuppgifterna är att följa upp och bevaka leveranser. Beställningar kan ske mer akut om det uppstår materialbrist i projekten. Hantering av garantier och returer från projekt hanteras av denna person. Denna roll är också involverad i projektavslutningsfasen för att bevaka att krediter och returer är klarställda. Uppdraget kräver en stor noggrannhet och en god produktkännedom. 

      Vem tror vi att du är?

      • Du har lämplig utbildning inom logistik och ekonomi och/eller erfarenhet.
      • Intresserad av att utveckla processer.
      • Du har god kunskap om logistik och inköp.
      • Som person är du kreativ och analytisk.
      • Du har erfarenhet av SAP system och Office applikationer.
      • Goda kunskaper i svenska och engelska, i både skrift samt tal är ett krav.

      Personliga egenskaper
      Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du initiativrik, öppen, social och noggrann. Du är lyhörd inför kundens problem och tar ansvar för att lösa de problem som uppstår snabbt, effektivt och med god kvalitet samtidig som du förmår att hålla en god dialog med dina kunder. För att lyckas i rollen är det viktigt att du arbetar strukturerad samt är lösningsorienterad och analytisk.

      Passar det in på dig? Sök tjänsten redan idag då intervjuer och urval sker löpande!

      Bli en av oss
      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en verksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

      Sökord: operativ inköpare, inköp, inköpare, SAP, materialplanering