Kontor/Administration

2019-01-29

Order- och inköpsadministratör till företag i Kista

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre)

Hoppsan! Du har kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - vi har många spännande tjänster att söka!

Sök en liknande tjänst

      Vill du arbeta brett med order- och logiskt och trivs i en internationell miljö? Vi söker en person med start omgående för ett 6 månaders uppdrag.

      Om tjänsten
      Vår kund med lokaler i Kista söker nu en order- och inköpsadministratör. Tjänsten är på heltid med start omgående. Du blir anställd som konsult via Placera Personal i 6 månader med god möjlighet till förlängning.

      Dina arbetsuppgifter kommer att vara av varierande storlek. Du arbetar brett med inköp av material till kontoret och hanterar ordermottagning och ordererkännanden. Du bokar utleveranser av artiklar där det i vissa fall ingår tullhantering som ska hanteras enligt gällande lagar och förordningar. I tjänsten kommer det även ingå att kontrollera så att faktureringen blir rätt och att slutkontrollera de produkter som lämnar lagret. Du kommer att rapportera delar av ditt arbete till olika funktioner på företaget och även ansvara för viss dokumentation av produkterna. 

      Kvalifikationer
      För att passa in i denna tjänst söker vi dig som stämmer in på följande kvalifikationer

      • Du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
      • Du har erfarenhet inom order- och logistikhantering
      • Du talar och skriver svenska och engelska
      • Du har goda systemkunskaper, Monitor och Sharepoint är ett plus
      • Du har goda Excelkunskaper

      Personligt
      I denna tjänst lägger vi stor vikt vid att du är självständig i ditt arbete och att du har ett personligt driv. Din kommunikativa förmåga är mycket god samtidigt som du är lösningsorienterad och noggrann.

      Bli en av oss
      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.