Kontor/Administration

2018-04-26

Orderadministratör med tekniskt intresse - Direktrekrytering!

Stockholms län Tillsvidare

Hoppsan! Du har kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - vi har många spännande tjänster att söka!

Sök en liknande tjänst

      Tycker du om utmaningar och vill arbeta i en teknisk miljö med internationella kontakter? Då kan vi har rätt tjänst för dig!

      Vår trevliga kund sitter i fina lokaler i Akalla/Kista, Stockholm och söker nu för direktrekrytering en duktig orderadministratör. Företaget är en del av ett börsnoterat internationellt bolag med det nordiska huvudkontoret i Akalla/Kista där det idag arbetar 14 personer. Hos vår kund får du arbeta i en internationell miljö samtidigt som du ingår i ett mindre företag med en familjär känsla. Arbetsgruppen du ingår i präglas av en god stämning med högt i tak. Andra fördelar med företaget är: 39 timmars arbetsvecka, fria läkarbesök och hälsokontroller, generöst friskvårdsbidrag och för kaffeälskaren - en härlig Nespressomaskin.

      Om tjänsten
      I denna spännande roll som orderadministratör tillhör du en Customer Care Unit-avdelning där du har ett nära samarbete med tre kollegor i liknande roller. Du kommer även ha mycket kontakt med internationella kunder och leverantörer och arbeta i en koordinerande roll gentemot dessa. I rollen hanterar du hela kedjan från offert och kundorder till dess att betalning är gjord av kunden. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt.

      Arbetsuppgifter
      I rollen som orderadministratör har du bland annat följande arbetsuppgifter:

      • Koordinera inkommande order
      • Leveransplanering
      • Offerthantering
      • Orderadministration
      • Uppföljning av order - leveransbevakning
      • Hantera returflödet och reklamationer
      • Bevaka betalningar och uppdatera priser

      Kvalifikationer
      I rollen ser vi följande bakgrund som lämplig:

      • Tidigare erfarenhet av orderadministration
      • Goda kunskaper i Office paketet
      • Erfarenhet av ordersystem
      • Flytande kunskaper i svenska och engelska
      • Kunskaper i franska är meriterande

      Personligt
      Som person är du kommunikativ och van att prata med kunder och leverantörer. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete, har en god prioriteringsförmåga och kan ta egna initiativ. Du trivs att arbeta i högt tempo, tycker om att utmanas i dina arbetsuppgifter och är bra på att hitta lösningar på eventuella problem.

      Intresse för tjänsten
      Låter tjänsten intressant? Skicka in din ansökan direkt. Vi gör löpande urval och intervjuer och tjänsten kommer att tillsättas omgående. Välkommen med din ansökan!

      Placera Personal som rekryteringspartner
      Placera Personal är en av branschens mest erfarna och betrodda rekryterings- och konsultuthyrningsföretag, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster samt har också specialistkompetens inom rekrytering på chefsnivå.

      Vi är en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Placera Personals positiva företagskultur bidrar till att medarbetare stannar länge hos oss, vilket är en framgångsfaktor som långsiktig samarbetspartner till våra kunder och en trygghet för dig som kandidat.

      Nyckelord: orderadministratör, order, orderadministration, teknik, Kista, Akalla, Stockholm.